17 Μαρτίου 2014

«Στο τραγούδι δίνω τον εαυτό μου» (Συνέντευξη)


Η μεγάλη ερμηνεύτρια του λαϊκού τραγουδιού
ομιλεί στην «Ραδιοτηλεόραση» για την καλλιτεχνική ζωή της!




Συνέντευξη στον Γ. Ν. Γιαννακόπουλο για την ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
(Από το προσωπικό αρχείο του Τάσου Κριτσιώλη, για το musiccorner.gr)
Κυκλοφορία: 17 Μαρτίου 1974, Ελλάδα


Η Ελλάς θα εκπροσωπηθεί στο φετινό Φεστιβάλ της «Γιουροβίζιον» στο Μπράιτον της Αγγλίας, από την γνωστή ερμηνεύτρια του τραγουδιού Μαρινέλλα. Με την ευκαιρία αυτή η «Ραδιοτηλεόραση» δημοσιεύει στο σημερινό τεύχος μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη της μεγάλης καλλιτέχνιδος.

Χιλιάδες κόσμος, άνδρες και γυναίκες, μικροί και μεγάλοι, την θαυμάζουν και την χειροκροτούν με αγάπη και πραγματική λατρεία όταν εμφανίζεται στο «πάλκο». Χιλιάδες και οι θαυμαστές της, οι θαυμάστριες της και χιλιάδες εκείνοι που ζηλεύουν τη φωνή της και τη μεγάλη της φήμη και δόξα στο καλλιτεχνικό στερέωμα.

Η Μαρινέλλα είναι σήμερα μια απ' τις πρώτες Ελληνίδες τραγουδίστριες. Με όμορφα λαμπερά μάτια, γλυκομίλητη και ευγενική, μας δέχεται στο ζεστό και συμπαθητικό καμαρίνι της σε γνωστό αθηναϊκό κέντρο και με χαρά απαντά στα ερωτήματα της «Ραδιο-τηλεοράσεως».



Στις 6 Απριλίου στο Μπράιτον της Αγγλίας, πραγματοποιείται το Φεστιβάλ Τραγουδιού της «Γιουροβίζιον». Η Ελλάς συμμετέχει με την Μαρινέλλα, που θα τραγουδήσει τη σύνθεση «Κρασί, θάλασσα και τ' αγόρι μου», του Γιώργου Κατσαρού σε στίχους Πυθαγόρα.


Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Μας μίλησε απλά, ειλικρινά, όπως εκείνη νιώθει,
γύρω από το Ελληνικό Τραγούδι και την καλλιτεχνική της καριέρα.

Το πρώτο μας ερώτημα;

- Τι σας έκανε, κ. Μαρινέλλα, να γίνετε τραγουδίστρια;
- «Από μικρή ανακατευόμουν με τη μουσική και το τραγούδι. Τα άφηνα όλα… για να τρέξω στις χορωδίες. Ήθελα πάντοτε να τραγουδάω σωστά και όσοι με άκουγαν να ευχαριστούνται. Νομίζω πως το είχα μέσα στο αίμα μου να γίνω τραγουδίστρια, παρ' ό,τι ήθελα να γίνω και ηθοποιός. Έτσι λοιπόν, το 1956 έκανα το ντεμπούτο μου σαν τραγουδίστρια, αλλά και σαν ηθοποιός, με επιθεωρησιακό θίασο στη Θεσσαλονίκη. Και μετά από ένα χρόνο, δηλαδή το 1957, έφυγα με θίασο περιοδεία σε ολόκληρη σχεδόν την Ελλάδα, όπου αρρώστησε η τραγουδίστρια του θιάσου και μου πρότειναν να «κάνω» εγώ την τραγουδίστρια. Όλοι τότε ξαφνιάστηκαν, άρεσα πολύ και, τέλος, στο στρατιωτικό θέατρο της Θεσσαλονίκης, όταν δώσαμε παραστάσεις, καθιερώθηκα πια ως τραγουδίστρια του θιάσου, όπου από τότε έγινα και επαγγελματίας. Κατόπιν στην Θεσσαλονίκη γνώρισα τον Στέλιο Καζαντζίδη και μέχρι το 1966 συνεργάσθηκα μαζί του…».

- Σας συγκλόνισε κανένα γεγονός στην καλλιτεχνική σταδιοδρομία σας;
- «Όλα τα ξεπέρασα για το τραγούδι».

- Σκεφθήκατε ποτέ να σταματήσετε να τραγουδάτε;

Με θετικότητα και με όλη την αγάπη της για το τραγούδι, η Μαρινέλλα απαντά:
- «Αν είναι δυνατόν, να μη σταματήσω ποτέ».

- Πώς μπορείτε, κ. Μαρινέλλα, να τραγουδάτε δύο ώρες σχεδόν
και να μη κουράζετε τον κοινόν;
- «Πολύ ορθή η ερώτηση σας. Αυτό οφείλεται στο ότι προσπαθώ, και ίσως το επιτυγχάνω, να παρουσιάζω κάτι καλύτερο και κάτι καινούργιο στην δουλειά μου. Δίνω ολόκληρο τον εαυτό μου όταν τραγουδάω και το κοινό δεν μ' αφήνει να σταματήσω καθόλου και θέλει να τραγουδάω μέχρι το πρωί. Πολλές φορές συγκινούμαι και δεν μπορώ να τραγουδήσω από τα παρατεταμένα χειροκροτήματα και τις διάφορες επευφημίες. Κουράζομαι και δίνω ό,τι καλύτερο έχω… για να το ευχαριστήσω. Και το παράξενο είναι ότι όσο περνάει η ώρα και πλησιάζει η στιγμή να τελειώσω την εμφάνιση μου, τόσο το κοινό δεν μ' αφήνει να σταματήσω!».

- Είστε ευχαριστημένη από το επάγγελμα σας;
- «Είμαι, πάρα πολύ, διότι το αγαπώ και μου έχει χαρίσει πολλές χαρές».

- Σε ποιες χώρες του εξωτερικού έχετε πάει;
- «Και πού δεν έχω πάει… σχεδόν παντού».

Και αναφέρει Αμερική, Αυστραλία, Ισραήλ, Γερμανία, Παρίσι, Λονδίνο, Καναδά και Ρωσία.


ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

- Τι έχετε να μας πείτε για το σημερινό Ελληνικό Τραγούδι;
- «Σήμερα υπάρχει ένα τραγούδι, ένα είδος τραγουδιού, κάτι που τραγουδιέται από τον κόσμο, που το διάλεξε ο ίδιος ο κόσμος, χωρίς να γνωρίζουμε πώς λέγεται: ελαφρό, ελαφρολαϊκό ή λαϊκό τραγούδι. Το λαϊκό τραγούδι παραμένει αμετάβλητο και αγαπιέται σε κάθε εποχή από όλους…».

- Τι έχετε να μας πείτε για την παρατηρούμενη τελευταίως εμφάνιση πολλών νέων τραγουδιστών;
- «Είναι μεγάλο σφάλμα των νέων να ξεκινούν να γίνουν τραγουδισταί, νομίζοντας πως το επάγγελμα αυτό είναι εύκολο και πιστεύοντας πως αμέσως θα γίνουν μεγάλοι… και θα κερδίσουν πολλά χρήματα».

- Η τηλεόρασις βοηθάει στον τραγουδιστή ή την τραγουδίστρια, κ. Μαρινέλλα;
- «Φυσικά, η τηλεόρασις βοηθάει τον καλλιτέχνη, όταν οι εμφανίσεις του είναι μετρημένες».

- Συχνά ακούμε ότι ο άλφα ή ο βήτα τραγουδιστής έχει μεγάλα "κασέ" πληρωμής. Ποια είναι η γνώμη σας;

Χαμογελάει, ρίχνει μια ματιά στον μεγάλο καθρέφτη της,
χτενίζει λίγο τα μαλλιά της και λέει:
- «Αυτά που ακούτε είναι όλα ψέματα. Φυσικά, υπάρχουν τραγουδιστές και τραγουδίστριες που πληρώνονται καλά, αλλά όχι με τόσο μεγάλα "κασέ". Αυτά που λέγονται είναι για επαγγελματικούς και μόνο σκοπούς…».

- Έχετε λάβει μέρος σε ελληνικές ταινίες;
- «Σε πολλές, σαν τραγουδίστρια».

- Ποια τα μελλοντικά σας σχέδια;
- «Το Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας και Τηλεοράσεως μού έκανε την τιμή και με επέλεξε για να λάβω μέρος και να αντιπροσωπεύσω την Ελλάδα, στις αρχές Απριλίου, στο εφετινό Φεστιβάλ Τραγουδιού, στο Λονδίνο, που για πρώτη φορά συμμετέχει η Ελλάδα. Θα ερμηνεύσω ένα τραγούδι που έγραψαν ο Πυθαγόρας και ο Κατσαρός. Εν συνεχεία θα ετοιμάσω μια δουλειά καλοκαιρινή με τον σύζυγο μου, Τόλη Βοσκόπουλο, σε αθηναϊκό κέντρο».

Η ώρα περνάει ευχάριστα με την πρωταγωνίστρια του Ελληνικού Πενταγράμμου
και δεν μένουν παρά λίγα λεπτά για να εμφανισθεί στην πίστα.

- Και μια τελευταία ερώτηση, κ. Μαρινέλλα. Με τι ασχολείσθε τις ελεύθερες ώρες σας;
- «Τι λίγες ώρες που έχω στην διάθεση μου, ασχολούμαι με την οικογένεια μου, με το σπίτι μου, τις πρόβες, με λίγη μουσική και λίγο διάβασμα».


| Marinella gave an interview to G. N. Giannakopoulos for the Greek magazine RADIOtileorasi, on the occasion of her participation (Greek entry) in the 19th Eurovision Song Contest, in Brighton, United Kingdom, on April 6, 1974. | Published: March 17, 1974 | Source: RADIOTILEORASI Magazine (Issue 214 / 1242), from the personal archive of Tassos Kritsiolis and his article “Afieromeno exeretika; I Ellada sti Eurovision - 1974” for the musiccorner.gr.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου