1 Φεβρουαρίου 2016

Η επιστροφή μιας αληθινής σταρ (Συνέντευξη)

«Κόψτε πια τομεγάλη κυρία”!»

Η μία, η μοναδική, η «θεά», η «ντίβα».
Η γυναίκα που όσο μεγαλώνει, τόσο τη λατρεύουμε,
μιλάει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στο ELLE για παλιές πίστες και νέα τραγούδια,
για ηλικίες και έρωτες, και αποδεικνύει πόσο απολαυστικός
μπορεί να είναι ένας «μύθος»: η Μαρινέλλα.

Photo credit: Tassos Vrettos ©

Συνέντευξη της Μαρινέλλας
στον δημοσιογράφο και στιχουργό Νίκο Μωραΐτη
για το μηνιαίο περιοδικό «Elle»

Κυκλοφορία: Φεβρουάριος 2006, Ελλάδα

Φωτογραφίες: Τάσος Βρεττός ©


Έχει δώσει μόνο πέντε συνεντεύξεις τα τελευταία δέκα χρόνια, απέχει από την πίστα εδώ και δεκαπέντε χρόνια και άλλα τόσα από την τηλεόραση. Τη στιγμή που η «showbiz» αναζητεί συνεχώς νέα πρόσωπα, τα «στύβει» και μετά τα πετά, οποιοσδήποτε άλλος καλλιτέχνης θα αποτελούσε παρελθόν με αυτές τις επιλογές. Αντίθετα, πενήντα χρόνια ύστερα από την είσοδο της στο τραγούδι, η Μαρινέλλα είναι το πλέον δημοφιλές πρόσωπο για συνεντεύξεις. Τα εισιτήρια για μία εμφάνιση της εξαντλούνται μέσα σε μερικές ώρες από την έκδοση τους. Οι δίσκοι της γίνονται χρυσοί μόλις κυκλοφορήσουν. Είναι η ερμηνεύτρια που αποδείχτηκε μεγαλύτερη από το ρεπερτόριο της, η φωνή η οποία νίκησε το χρόνο, η «show woman» που έκανε πρώτη αυτά που μετά «ξεσήκωσαν» οι άλλες.

Σε μια χώρα στην οποία όλοι -ταλαντούχοι και μη, άξιοι ή όχι- μιλούν και φαίνονται περισσότερο από όσο πρέπει, εκείνη παραπέμπει στις μεγάλες διεθνείς ντίβες: όχι αυτές που αποφάσισαν μόνες τους ότι είναι σταρ, αλλά εκείνες που ήταν, είτε θέλησαν είτε όχι. Δεν διαχειρίζεται το μύθο της. Τον ζει καθημερινά στο σπίτι της, ανάμεσα σε αδέλφια, παιδιά, ανίψια, εγγόνια… Γιατί το μυθικό είναι το απλό. Αυτό που δεν τολμάς να το αγγίξεις κι' ας βρίσκεται δίπλα σου.


Photo credit: Tassos Vrettos ©

- Γιατί δίνετε τόσο σπάνια συνεντεύξεις;
- «Ποιος είναι ο σκοπός μιας συνέντευξης; Να πεις κάτι. Αν δεν έχεις τίποτα να πεις, γιατί να μιλάς τζάμπα; Η φλυαρία σε κάνει γραφικό. Όσο για την τηλεόραση, μη μου μιλήσετε καν γι' αυτή. Δεν μου αρέσει το… κουτί και το έχω αποδείξει τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια».

- Στο «Privé», όμως, βγήκατε…
- «Δεν έδωσα συνέντευξη. Άφησα την κάμερα να μπει για λίγο στις ηχογραφήσεις του CD. Οι μόνες κουβέντες που είπα ήταν: «Σας εύχομαι χρόνια πολλά και καλή χρονιά». Μετρήστε τις λέξεις. Δεν δίνω συνεντεύξεις στην τηλεόραση, γιατί αμέσως αρχίζει ερήμην σου ένα ατέλειωτο κουτσομπολιό: με ποιον τα έχεις, από ποιον χώρισες, αν είσαι ομοφυλόφιλος κ.ο.κ».

- Δεν νιώθετε την ανάγκη να παρέμβετε δημοσίως;
- «Σε τι να παρέμβω; Να μιλήσω για πολιτική ή να σχολιάσω συναδέλφους; Δεν τα κάνω αυτά. Έτσι είναι ο χαρακτήρας μου κι' έτσι θα είμαι μέχρι να πεθάνω».

- Τι σημαίνει ένα νέο CD για μια τραγουδίστρια με 50 χρόνια καριέρας;
- «Έχω μεγάλη χαρά, γιατί στο “Τίποτα δεν γίνεται τυχαία” συναντήθηκα με ένα από τα πιο ταλαντούχα πλάσματα που έχει βγάλει ο τόπος, τον Γιώργο Θεοφάνους. Είναι μοναδικός. Αλλιώς γράφει για τον Αντώνη Ρέμο, αλλιώς για την Πέγκυ Ζήνα, αλλιώς για τον Πασχάλη Τερζή, αλλιώς για τη Μαρινέλλα. Δεν φτιάχνει απλώς τραγούδια. Ράβει κοστούμια που ταιριάζουν στον κάθε καλλιτέχνη!»


«ΑΛΛΑΞΑΝ ΤΣΕΠΕΣ ΤΑ ΛΕΦΤΑ»

- Αν -εμπορικά- η πορεία ενός δίσκου δεν είναι η αναμενόμενη, σας πειράζει ή δεν σας νοιάζει πια;
- «Το προηγούμενο CD, “Άμμος ήτανε”, δεν πήγε καλά και στεναχωρήθηκα. Γιατί ήταν πολύ ωραία τα τραγούδια, όχι επειδή δεν έβγαλα λεφτά από τις πωλήσεις. Αυτά εγώ δεν τα υπολογίζω. Οι εταιρείες τα λογαριάζουν, επειδή δεν τις νοιάζει ποιος είσαι, μόνο αν πουλάς. Διαφορετικά, δεν μετράς γι' αυτές, ακόμα κι' αν είσαι ο Νταλάρας, ο οποίος είναι ο πιο δουλευταράς από όλους. Έχει καταθέσει στο τραγούδι περισσότερα από όλους τους άλλους μαζί».

- Υπερασπίζετε τον Νταλάρα και όσον αφορά την άποψη που εξέφρασε σχετικά με τη συνεργασία το με τον Ρέμο;
- «Βεβαίως. Μη νομίζετε ότι ο Γιώργος τα είπε έτσι όπως τα έγραψαν. Εγώ τον ξέρω καλά. Τον έζησα πολλά χρόνια. Είναι ο Γιώργος μου. Έχω πάντα μια αγκαλιά ανοιχτή για εκείνον, όπως και για άλλους τραγουδιστές. Ξέρετε πόσοι στη πιάτσα με βλέπουν και λένε “Α, η μάνα μας!”; Ο Πάριος, η Χαρούλα Αλεξίου, πολλοί… Ο νεότερος που έβαλα στην αγκαλιά μου είναι ο Αντώνης Ρέμος».


Photo credit: Tassos Vrettos ©

«Μία συμβουλή δίνω στις νέες τραγουδίστριες:
Μη φλερτάρετε ποτέ από την πίστα.
Μην κάνετε τις γκόμενες στη σκηνή.
Οι γυναίκες φέρνουν τους άντρες στα μαγαζιά!
Μην τις κάνετε να ζηλεύουν»


- Γιατί έχετε να εμφανιστείτε δεκαπέντε χρόνια σε νυχτερινό κέντρο; Πολλοί επιχειρηματίες σας προσφέρουν γη και ύδωρ…
- «Εάν έβγαινα κάθε χρόνο στην πίστα, τώρα δεν θα ήσαστε εδώ να μου παίρνατε συνέντευξη. Είδα από νωρίς πόσο έχει αλλάξει το κοινό. Παλιά ήξερες ποιους θα βρεις στα πρώτα τραπέζια. Τώρα έχουν αλλάξει τσέπες τα λεφτά. Καταρχάς, σήμερα κανείς δεν γνωρίζει πώς βγαίνουν τα χρήματα. Έρχεται ένας νεαρός, παρκάρει την Πόρσε του, μπαίνει στο κέντρο στη 1:30 τα ξημερώματα και απαιτεί να έχει το πρώτο τραπέζι να τον περιμένει. Εγώ δεν ανέχομαι τέτοιες μαγκιές. Ακόμα και στον Ωνάση και την Τζάκι τις είχα κόψει».

- Δηλαδή, τι συνέβη;
- «Είχαν κάνει κράτηση και δεν είχαν έρθει έως τις 23:00 που έβγαινα. Έπιασα το μετρ και του είπα να δώσει αλλού το τραπέζι, σε κάποια παιδιά που βρίσκονταν πιο πίσω. Εμφανίστηκε ο Ωνάσης, στη 1:30, και κάθισε πίσω - πίσω. Την επόμενη φορά που έκλεισε τραπέζι για να με δει, ήταν στο κέντρο από τις 22:00!».

- Υπάρχουν φήμες που σας θέλουν να εμφανίζεστε του χρόνου με τον Ρέμο στην «Αρένα»…
- «Ούτε τις διαψεύδω ούτε τις επιβεβαιώνω. Αυτά τα λένε επειδή κάνουμε παρέα. Άλλωστε, ποτέ δεν δήλωσα ότι σταματάω να τραγουδάω στην πίστα. Αν το πω, θα το κάνω. Εδώ έκοψα το τσιγάρο, που κάπνιζα πέντε πακέτα την ημέρα!»


«ΕΤΩΝ… 15»

- Δεν χρησιμοποιήσατε το ατού της «ωραίας γυναίκας» ούτε μια στιγμή.
- «Δεν είχα ποτέ σεξαπίλ. Ήμουν ένα αδύνατο, συμπαθητικό κορίτσι, όχι για να κόψεις φλέβες, άσχετα αν μερικοί το έχουν κάνει! Αυτές που με αγαπούσαν περισσότερο ήταν οι γυναίκες, γιατί ποτέ δεν φλέρταρα τους άντρες τους. Μία συμβουλή δίνω στις νέες τραγουδίστριες: μη φλερτάρετε ποτέ από την πίστα. Μην κάνετε τις γκόμενες στη σκηνή. Οι γυναίκες φέρνουν τους άντρες στα μαγαζιά! Μην τις κάνετε να ζηλεύουν».


Photo credit: Tassos Vrettos ©

«Δεν θα ήθελα να είμαι
με κάποιον μεγαλύτερο μου.
Τι να το κάνω το χούφταλο;
Να του φτιάχνω χαμομήλι;
Μοιραία, λοιπόν, αν είχα δεσμό,
θα ήταν νεότερος μου.
Όμως πώς θα σας φαινόμουν
με έναν άντρα 50 ή 60 ετών;
Θα ήταν μια γελοιότητα,
 κι' εγώ δεν θέλησα ποτέ
στη ζωή μου να γίνω γελοία»


- Τι πιστεύετε για το πώς βγαίνουν στην πίστα οι καλλιτέχνιδες σήμερα;
- «Είναι όλες ίδιες: ένα σουλούπι, μία φωνή. Πηγαίνουν ντυμένες και γδύνονται για να εμφανιστούν. Αυτή που ξεχωρίζει είναι η Πέγκυ Ζήνα. Και φυσικά, η Άννα Βίσση, η οποία αναμφισβήτητα μπορεί να πει κι' άλλο ρεπερτόριο. Θα το κάνει αναγκαστικά κάποια στιγμή…»

- Το ότι μια γυναίκα είναι 50 ετών και δείχνει 30 σας αρέσει ή σας ενοχλεί;
- «Κατ' αρχάς η Βίσση δεν είναι 50, αλλά λιγότερο. Μου αρέσει μια γυναίκα να περιποιείται τον εαυτό της, απλώς δεν μπορώ τις εξαντλητικές δίαιτες που πρέπει να ακολουθεί μια τραγουδίστρια για να κάνει την καριέρα της Βίσση ή της Βανδή. Προτιμώ τις καμπύλες της Παπαρίζου».

- Πώς σαν φαίνονται οι χαρακτηρισμοί «θεά», «ντίβα» και «μεγάλη κυρία»;
- «Σιχαίνομαι τα “θεά” και “ντίβα”, αλλά πιο πολύ αντιπαθώ το “μεγάλη κυρία”. Αυτό το “μεγάλη” ας το κόψουν πια. Στο τέλος θα αρχίσω να παρεξηγούμαι!»

- Μπορεί να αυτοσαρκάζεστε τώρα, αλλά στο παρελθόν είχατε δηλώσει δημοσίως την ηλικία σας…
- «Ποτέ στη ζωή μου δεν έκρυψα τα χρόνια μου, γιατί δεν τα πίστεψα ούτε μια στιγμή. Η ηλικία είναι για το ληξιαρχείο. Η ταυτότητα μου γράφει ότι είμαι 67. Εγώ όμως νιώθω 15 ετών, ίσως και 12!».

- Σας ενδιαφέρει να φαίνεστε νεότερη;
- «Δεν έχω τη “φιλαρέσκεια του καλλιτέχνη”. Βλέπετε το σαλόνι μου; Δεν έχω ούτε μία φωτογραφία μου. Τρομάζω όταν μπαίνω σε σπίτια τραγουδιστών και βλέπω τεράστιες αφίσες τους. Μα, να προβάλλουν τον εαυτό τους μέσα στο ίδιο τους το σπίτι;».


Photo credit: Tassos Vrettos ©

«ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΕΡΩΤΑ»

- Τι είναι δόξα;
- «Παρ' όλο που λένε ότι “τα πλούτη πολλοί εμίσησαν, τη δόξα ουδείς”, εγώ συνδέω τη δόξα με τη ματαιοδοξία και την αλαζονεία. Πρέπει να τη “φτύσεις” για να σε ακολουθεί. Αν τη βάλεις μπροστά από 'σένα, σου κόβει το κεφάλι».

- Πολλοί θεωρούν φαινόμενο το πώς άντεξε η φωνή σας στο χρόνο. Τι κάνετε και τη διατηρείτε;
- «Τίποτα. Δόξα τω Θεώ, το όργανο λειτουργεί ακόμα μια χαρά. Διαφορετικά, θα σας είχα αφήσει εδώ και χρόνια. Μόλις δω τη φωνή μου να φθείρεται, δεν πρόκειται να τραγουδήσω ξανά».

- Η γνωστή κίνηση του χεριού η οποία σας χαρακτηρίζει πώς βγήκε;
- «Δεν ξέρω. Λένε ότι είμαι η πρώτη Ελληνίδα που έκανε σόου. Όμως ούτε σπούδασα χορό, ούτε χορογραφίες ακολούθησα. Όλα βγήκαν από μέσα μου».

Photo credit: Tassos Vrettos ©
- Λόγω της λάμψης των σόου σας, ήσαστε πάντα η αγαπημένη των γκέι. Πώς κρίνετε το γάμο μεταξύ ομοφυλόφιλων;
- «Το ξέρω ότι με λατρεύουν. Έχω πολλούς φίλους γκέι και τους αγαπώ πολύ. Θεωρώ ότι ύστερα από μια μακροχρόνια σχέση, πρέπει να υπάρχουν νομικά δικαιώματα. Αλλά αυτό που λέμε “γάμος” φέρνει και παιδιά. Όσον αφορά την υιοθεσία παιδιών από ομοφυλόφιλα ζευγάρια έχω ενστάσεις. Δεν μπορώ να φανταστώ κάποιο αγόρι ή κορίτσι να μεγαλώνει σε ένα σπίτι με δύο μπαμπάδες, χωρίς μαμά».

- Ο έρωτας τι θέση έχει στην καθημερινότητα σας;
- «Εδώ και δεκαπέντε χρόνια, καμιά. Κάθε πράγμα έρχεται στην ώρα του. Δεν είναι η ηλικία μου για έρωτες».

- Έχει ο έρωτας ηλικία;
- «Θεωρητικά όχι, αλλά στην πράξη, να τι γίνεται: Δεν θα ήθελα να είμαι με κάποιον μεγαλύτερο μου. Τι να το κάνω το χούφταλο; Να του φτιάχνω χαμομήλι; Μοιραία, λοιπόν, αν είχα δεσμό, θα ήταν νεότερος μου. Όμως πώς θα σας φαινόμουν με έναν άντρα 50 ή 60 ετών; Θα ήταν μια γελοιότητα κι' εγώ δεν θέλησα ποτέ στη ζωή μου να γίνω γελοία».

- Δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια, δεν σας λείπει ένας σύντροφος;
- «Όταν συμβαίνει αυτό, κοιτάζομαι στον καθρέφτη, βλέπω πώς είμαι και λέω “Άντε να χαθείς, που μου θες και έρωτες!”».

- Ο Καζαντζίδης ήταν ο μεγάλος έρωτας της ζωής σας;
- «Ναι. Υπήρχαν όμως κι' άλλοι. Και τον πατέρα της κόρης μου τον ερωτεύτηκα πολύ, κι' ας μην τον παντρεύτηκα ποτέ».

* Το νέο CD της Μαρινέλλας «Τίποτα δεν γίνεται τυχαία»
σε μουσική και στίχους Γιώργου Θεοφάνους,
κυκλοφορεί από την «Universal Music Greece».

Μακιγιάζ: Αχιλλέας Χαρίτος
Χτένισμα: Βασίλης Μπουλούμπασης
ΕπιμέλειαΕιρήνη Βάσσου
 
Ακολουθήστε μας: 
· YOUTUBE 
 
| “The return of a true star!”; The Grande Dame of the Greek Song Marinella gave an interview to Nikos Moraitis (journalist - lyricist) for the Greek edition of Elle magazine, on the occasion of the completion of 50 years of her artistic career (1956 - 2006) and the release of her new studio album “Tipota den ginete tichea (Nothing happens by chance)” by Mercury / Universal Music Greece (December, 2005). | Photographer: Tassos Vrettos | Make-up artist: Achilleas Charitos | Hair stylist: Panagiotis Mpouloumpasis | Styling: Irene Vassou | Release date: February, 2006 | Source: ELLE Magazine

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου