5 Σεπτεμβρίου 2022

«Ήμουν επαναστάτρια με τον τρόπο μου» (Συνέντευξη)

«Από πολύ μικρή ήμουν φύσει ανήσυχη,
αναζητούσα πάντα κάτι διαφορετικό»
 
Η κορυφαία Ελληνίδα ερμηνεύτρια μίλησε στην «Πατρίς»
 
Marinella's portrais by Manolis Chiotis © 2008-21
 
Συνέντευξη της Μαρινέλλας
στην δημοσιογράφο Αντωνία Κουτσάκη
για την εφημερίδα «Πατρίς (Ηρακλείου)»
 
Κυκλοφορία: Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2022, Κρήτη
 
 
         Έχει χαρακτηριστεί «μύθος», «εθνικός θησαυρός» και «φαινόμενο». Όλα αυτά μαζί και πολλά άλλα, πάνε με το όνομα της: Μαρινέλλα· αν και η ίδια με την απλότητα που χαρακτηρίζει όλους τους «μεγάλους», δεν αποδέχεται τίτλους και χαρακτηρισμούς. «Αυτοί οι τίτλοι δε μ' ενδιαφέρουν και δε με καθορίζουν, και το μόνο που πραγματικά με ενδιαφέρει είναι η ουσιαστική επαφή μου με τον κόσμο» λέει η ίδια στη συνέντευξη που παραχώρησε στην «Πατρίς», με αφορμή τη μεγάλη συναυλία που θα δώσει μαζί με την αγαπημένη της συνάδελφο Νατάσα Θεοδωρίδου, μεθαύριο Τετάρτη στο Παγκρήτιο Στάδιο.
 
         Η μεγάλη ερμηνεύτρια κλείνει φέτος 65 χρόνια παρουσίας στην ελληνική μουσική σκηνή και μιλώντας για την καριέρα και τη ζωή της αναφέρεται στους ανθρώπους που υπήρξαν σταθμοί για αυτήν. Η ίδια, αν και τα ονόματα με τα οποία συνεργάστηκε ήταν τεράστια, ήταν πάντοτε αυτόφωτη αλλά και πρωτοπόρος στα ευρύτερα μουσικά μας πράγματα. Σηκώθηκε πρώτη από την καρέκλα, όταν όλες οι γυναίκες συνάδελφοί της κάθονταν στο πάλκο, απαγόρευσε το σπάσιμο των πιάτων, έβαλε παντελόνια, όμορφα φορέματα και έκανε πράγματα ανήκουστα για την εποχή, ανοίγοντας πάντα το δικό της μονοπάτι. «Ίσως» αναφέρει στην «Πατρίς», «γιατί από πολύ μικρή ήμουν φύσει ανήσυχη, αναζητούσα πάντα κάτι διαφορετικό, ήμουν επαναστάτρια με τον τρόπο μου…».
 
 
«Και στη δική μου γενιά αλλά και σήμερα υπήρξαν και υπάρχουν πολύ σημαντικοί καλλιτέχνες»
 
Photo credit: Manolis Chiotis © December 6, 2008
 
- Στο Ηράκλειο μαζί με τη Νατάσα Θεοδωρίδου κάνετε φινάλε μιας «μίνι (mini)» αλλά σημαντικής περιοδείας, μετά από δύο χρόνια Κορωνοϊού. Τι ετοιμάζετε για το κοινό του νησιού μας;
- Το Ηράκλειο δεν είναι στην ουσία το φινάλε της περιοδείας μας, γιατί υπάρχουν ακόμα στο τέλος Σεπτεμβρίου και τρεις τελευταίες συναυλίες στην Κύπρο. Η χαρά μου ήταν πολύ μεγάλη που έκανα αυτές τις συναυλίες με τη Νατάσα. Πρώτον, γιατί την αγαπώ και την θαυμάζω σαν τραγουδίστρια. Δεύτερον, γιατί έχουμε πολλή χημεία μεταξύ μας και αυτό βγαίνει και στη σκηνή. Και τρίτον γιατί έχουμε ετοιμάσει ένα πολύ προσεγμένο και πολύ χαρούμενο πρόγραμμα, με τραγούδια που αγαπάμε και οι δύο, με ντουέτα και ωραίες ενορχηστρώσεις. Είμαι απόλυτα σίγουρη ότι θα περάσουμε μια πολύ ιδιαίτερη βραδιά μαζί στις 7 Σεπτεμβρίου στην Κρήτη.
 
- Πώς ήταν η συνεργασία σας με την κα. Θεοδωρίδου; Τι εκτιμάτε σ' αυτήν;
- Όπως σας είπα, πριν καν γνωρίσω τη Νατάσα, μου άρεσε πολύ αυτός ο ιδιαίτερος και ξεχωριστός ήχος της φωνής της, που τη χαρακτηρίζει και την ξεχωρίζει από άλλες ερμηνεύτριες. Όταν συναντηθήκαμε και συνεργαστήκαμε το 2011 στον «Βοτανικό», διαπίστωσα πόσο ταιριάζαμε και σαν χαρακτήρες και πόσο ωραία δέναμε πάνω και κάτω από την σκηνή. Από τότε είχαμε υποσχεθεί να ξανασυνεργαστούμε όποτε μας δινόταν η ευκαιρία. Έτσι, φέτος, με μεγάλη χαρά και οι δύο αποφασίσαμε να κάνουμε αυτές τις συναυλίες και να περάσουμε όμορφα και εμείς και ο κόσμος, μετά από δύο χρόνια αποχής λόγω Κορωνοϊού.
 
 
Photo credit: Panagiotis Koufalexis © July 5, 2022
 
- Κλείνετε 65 χρόνια παρουσίας στην ελληνική μουσική σκηνή. Ποιοι άνθρωποι, τραγουδιστές και συνθέτες, ήταν οι σταθμοί σας;
- Αναμφισβήτητα ο Στέλιος Καζαντζίδης, που ήταν για 'μένα μεγάλο σχολείο και κοντά του έμαθα τόσα πολύτιμα πράγματα για τη δουλειά μου. Αργότερα, ο Θεοδωράκης, ο Πλέσσας, ο Κατσαρός, ο Πυθαγόρας, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος και άλλοι σπουδαίοι δημιουργοί που ερμήνευσα τραγούδια τους και που τα κρατάω σαν πολύτιμα κειμήλια.
 
- Ζήσατε και δουλέψατε δίπλα σε πραγματικούς μύθους της ελληνικής μουσικής. Πώς τα καταφέρατε και αποκτήσατε το δικό σας αυτόνομο φως;
- Δεν υπάρχουν «συνταγές» για το πώς τα κατάφερα. Το μόνο που μπορώ να σας πω είναι ότι όσο ήμουν δίπλα σε αυτούς όλους τους σπουδαίους ανθρώπους προσπαθούσα να τους ακούω προσεκτικά, να αφομοιώνω τις γνώσεις που μου μετέδιδαν και να τις κάνω δικές μου.
 
 
«Ο Στέλιος Καζαντζίδης ήταν για 'μένα μεγάλο σχολείο»
 
Photo credit: Manolis Chiotis © February 17, 2020
 
- Είστε πρωτοπόρος και επαναστάτρια στα ευρύτερα μουσικά μας πράγματα. Σηκωθήκατε πρώτη από την καρέκλα, όταν όλες οι γυναίκες συνάδελφοί σας κάθονταν στο πάλκο, απαγορέψατε το σπάσιμο των πιάτων, βάλατε παντελόνια, όμορφα φορέματα, όπως είχατε πει «πράγματα αδιανόητα για την εποχή». Τι σας ωθούσε να ανοίγετε το δικό σας κάθε φορά μονοπάτι στη ζωή;
- Τι να σας πω; Ίσως γιατί από πολύ μικρή ήμουν φύσει ανήσυχη, αναζητούσα πάντα κάτι διαφορετικό, ήμουν επαναστάτρια με τον τρόπο μου. Αυτός φαντάζομαι ήταν και ο λόγος που έκανα τόσο πρωτοποριακά πράγματα για την εποχή μου.
 
- Ξεκινήσατε την επαγγελματική σας πορεία ως ηθοποιός και οι περισσότεροι σας είδαμε στην τηλεόραση στον καθηλωτικό ρόλο της Μαρίκας Σουέζ στο «…Ύστερα ήρθαν οι μέλισσες». Αν σας γινόταν τώρα μια πρόταση που θα πληρούσε τα κριτήριά σας θα επιστρέφατε στην τηλεόραση ή το θέατρο;
- Ποτέ δεν λέω ποτέ. Σίγουρα αν μου παρουσίαζαν μια ενδιαφέρουσα πρόταση, είτε στο θέατρο είτε στην τηλεόραση, θα την συζητούσα.
 
 
«Οι τίτλοι δεν με ενδιαφέρουν και δεν με καθορίζουν»
 
Photo credit: Tassos Vrettos © November 28, 2016
 
- Αν κάποιος σας ζητούσε την «ντριμ-τιμ (dream-team)» με συναδέλφους σας, ποιούς θα βάζατε μέσα;
- Καταλαβαίνετε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να περιγράψω εγώ την ελληνική «ντριμ-τιμ». Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι και στην δική μου γενιά αλλά και σήμερα υπήρξαν και υπάρχουν πολύ σημαντικοί καλλιτέχνες, με σπουδαίες φωνές, πολύ αξιόλογες δουλειές και είχα την τύχη να συνεργαστώ με τους περισσότερους από αυτούς, μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια.
 
- Εκτός από τις συναυλίες σας στην Κρήτη γνωρίζετε το νησί μας αλλιώς;
- Δυστυχώς, κάθε φορά που έρχομαι στην Κρήτη είναι για δουλειά και ο χρόνος μου είναι περιορισμένος.
 
- Όταν λένε «μύθος», «μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού», «εθνικός θησαυρός», το «φαινόμενο Μαρινέλλα» και τα λοιπά, αλήθεια, τί σκέφτεστε;
- Ειλικρινά δεν σκέφτομαι τίποτα. Ήδη το έχω πει επανειλημμένα ότι αυτοί οι τίτλοι δεν με ενδιαφέρουν και δεν με καθορίζουν και το μόνο που πραγματικά με ενδιαφέρει είναι η ουσιαστική επαφή μου με τον κόσμο. 
 
Ακολουθήστε μας: 
· YOUTUBE 
 
| The Grande Dame of the Greek Song Marinella gave an interview to journalist Antonia Koutsaki for the Greek newspaper Patris (Homeland), on the occasion of her musical collaboration with the Greek singer Natasa Theodoridou and their upcoming concert “Pali mazi… (Together again)” at the Pankritio Stadium in Heraklion, Greece, on September 7, 2022, at 21:30. Tickets for the concert are available online at www.ticketservices.gr and at “Chalkiadakis” supermarkets. | Published: Monday, September 5, 2022 | Source: PATRIS.GR.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: