6 Νοεμβρίου 2011

Συνάντηση μουσικής κορυφής (Συνέντευξη)

Δύο Κυρίες στα μπουζούκια…
Σε «a cappella» εξομολογήσεις: Για τη φιλία, για τον έρωτα, για τις αποτυχίες, για τους ζωντανούς μύθους…

Photo credit: Manolis Chiotis © October 14, 2011

Κοινή συνέντευξη της Μαρινέλλας
και της Νατάσας Θεοδωρίδου
στην δημοσιογράφο Σοφία Χουντάση
για το ένθετο περιοδικό «People»
της εφημερίδας «Το Πρώτο Θέμα»

Κυκλοφορία: 6 Νοεμβρίου 2011, Ελλάδα

Φωτογραφίες: Μανώλης Χιώτης ©


Όταν η μεγάλη κυρία της Ελληνικής μουσικής σκηνής συναντά την ατόφια λαϊκή φωνή της Νατάσας Θεοδωρίδου, ο κόσμος μιλάει για «λαϊκό προσκύνημα». Οι ίδιες προτιμούν να αναφερθούν στη μεταξύ τους σχέση, στη μεγάλη τους διαδρομή, στα κοινά τους κομμάτια και στον έρωτα, τον μόνο ίσως ικανό να μας βγάλει από τα αδιέξοδα της οικονομικής κρίσης, «όσο σαχλο-μελό κι' αν ακούγεται».

- Πώς αποφασίσατε να συνεργαστείτε με τη Νατάσα Θεοδωρίδου;
Μαρινέλλα: Μου αρέσει να κάνω δουλειές που ξαφνιάζουν. Εκτός αυτού, η Νατάσα δεν τραγουδάει απλώς σωστά. Ξεχωρίζει. Ακούς τα τραγούδια της στο ραδιόφωνο και αναγνωρίζεις αμέσως ότι είναι η Θεοδωρίδου. Δεν σου κρύβω ότι δεν μπορώ να ξεχωρίσω καμία άλλη τραγουδίστρια, γιατί όλες ακούγονται ίδιες. Ιδια φωνή, ίδιο ντύσιμο, ίδιο στυλ. Η Νατάσα ξεχωρίζει με την εμφάνισή της, διαφέρει. Δεν γδύνεται για να τραγουδήσει, αλλά ντύνεται σωστά για να τραγουδήσει. Μπορεί να είναι ωραία γυναίκα, αλλά αυτό το βάζει σε δεύτερη μοίρα. Όταν μια γυναίκα γνωρίζει την αξία της, η εμφάνισή της περνά σε δεύτερη μοίρα. Δεν φλερτάρει ποτέ, θα γελάσει, θα καλαμπουρίσει, αλλά μέχρι εκεί. Η Νατάσα είναι ένα κορίτσι χαμογελαστό, έξω καρδιά, ερμηνεύει καλά τραγούδια, θα γελάσει πρώτα στη γυναίκα και μετά στον άντρα. Πέρυσι που πήγα και την είδα στην «Άνοδο» άρχισα να παρατηρώ κι' άλλα πράγματα σ' εκείνη. Αποφάσισα να συνεργαστούμε με το που βγήκα από το μαγαζί που τραγουδούσε, λέγοντας μάλιστα στον Γιώργο Θεοφάνους ότι ο μόνος άνθρωπος με τον οποίο θέλω να συνεργαστώ είναι η Νατάσα. Την πήρα τηλέφωνο όταν βρισκόταν στη Θεσσαλονίκη και το πρώτο πράγμα που της είπα ήταν: «Την πίστα πώς τη θέλεις, οβάλ, παραλληλόγραμμη ή τετράγωνη;». Από την άλλη γραμμή υπήρξε απόλυτη σιγή. Κάπως έτσι έκλεισε η συνεργασία μας. Γενικά είμαι πολύ γρήγορος και αποφασιστικός άνθρωπος. Δεν κρύβω τα συναισθήματά μου και πολλές φορές παρεξηγούμαι. Είμαστε και οι δύο τρελές και Θεσσαλονικές.

- Πώς αισθάνεστε που τραγουδάτε με τη Μαρινέλλα;
Νατάσα Θεοδωρίδου: Εκπληρώνεται ένα μεγάλο μου όνειρο, αφού είναι μια γυναίκα που μελετώ χρόνια με το 50% των τραγουδιών που ερμήνευα στα προγράμματά μου να είναι δικά της. Πρόκειται για μια πολύ ιδιαίτερη στιγμή της ζωής μου. Είμαι πολύ ευτυχής γιατί τώρα που έχουμε έρθει κοντά τη θαυμάζω και ως άνθρωπο για το μεγαλείο της ψυχής της και για την απλότητά της.

- Τι ξεχωριστό θα έχει το πρόγραμμά σας;
Μαρινέλλα: Η έκπληξη είναι ότι θα χορέψει η Νατάσα, αλλά παραπάνω δεν λέμε. Θα τραγουδήσουμε μαζί γνωστές μας επιτυχίες. Στην παρέα μας θα είναι ο ταλαντούχος Παναγιώτης Πετράκης.
Νατάσα: Θα χορέψουμε μαζί με τη Μαρινέλλα, μία από τις πινελιές του Σταμάτη Φασουλή. Θα είναι ένα όμορφο, διασκεδαστικό πρόγραμμα και θα βρισκόμαστε αρκετές φορές μαζί επί σκηνής.

- Η Μαρινέλλα είναι δοτικός άνθρωπος;
Νατάσα: Είναι πολύ δοτικός άνθρωπος. Έχει ζήσει στο έπακρο την επιτυχία, ξέρει τι σημαίνει να σε έχει αγαπήσει ο κόσμος και να σε έχει αγκαλιάσει για το ταλέντο σου. Είναι πολύ συναισθηματική, σε αγκαλιάζει και έχει πολύ χιούμορ.


Photo credit: Manolis Chiotis © October 14, 2011

- Τι μαγικά έκανε ο Σταμάτης Φασουλής, που επιμελήθηκε καλλιτεχνικά το πρόγραμμα;
Μαρινέλλα: Με τον Σταμάτη είμαστε 30 χρόνια φίλοι, εκ' των οποίων τα 25 και συνεργάτες, και δεν σου κρύβω ότι δεν είναι και από τους πιο εύκολους ανθρώπους. Τη Νατάσα μπορεί να τη γνώριζε ως όνομα, αλλά δεν την είχε μελετήσει. Όταν άκουσε τα τραγούδια της με πήρε και μου είπε: «Είναι καλή, μου αρέσει, ξεχωρίζει».

- Δεν είναι ρίσκο να εμφανίζεστε σε περίοδο οικονομικής κρίσης;
Μαρινέλλα: Όλοι παίρνουμε ρίσκο. Τρέμω ως μεγαλύτερη, όπως όλος ο κόσμος, γιατί δεν ξέρω τι μας ξημερώνει αύριο.
Νατάσα: Είναι μια δύσκολη περίοδος, αλλά θέλω να σκέφτομαι μόνο θετικά. Θα το παλέψουμε όλοι μαζί.

- Γιατί έχετε τόσα χρόνια να κάνετε δισκογραφική δουλειά, θεωρείτε ότι οι σημερινοί δημιουργοί δεν μπορούν να γράψουν καλά τραγούδια;
Μαρινέλλα: Πιστεύω ότι γράφονται ωραία τραγούδια, αλλά δεν νομίζω ότι σήμερα αξίζει τον κόπο να κάνεις CD. Προτού ακόμη κυκλοφορήσουν, έχουν βγει, βλέπεις, στη μαύρη αγορά. Μόνο έτσι «πουλιόμαστε» και στα περίπτερα, αν είμαστε τυχεροί. Σε λίγο καιρό δεν θα υπάρχουν δισκογραφικές εταιρείες. Κάποτε λέγαμε «θα κάνουμε έναν πολύ ωραίο δίσκο, μετά ένα ωραίο CD», τώρα κατεβάζουμε τα τραγούδια από το ίντερνετ. Όσο για τους δημιουργούς υπάρχουν καλοί που ξεχωρίζουν. Αλλά το κακό είναι ότι οι δισκογραφικές δεν αφήνουν ούτε τον τραγουδιστή, ούτε τον συνθέτη να δημιουργήσει επεμβαίνοντας στη δουλειά τους. Δεν θα μπω στη διαδικασία αυτή για δέκα καινούρια τραγούδια που δεν γνωρίζω καν την αξία τους. Και αν είναι αποτυχίες; Όταν έχεις ένα μεγάλο μπαούλο, το ανοίγεις και βγάζεις τα τραγούδια σου. Κάποια στιγμή θα έρθει και η σειρά μου να κλείσω το μπαούλο, θα το πάρω και θα φύγω. Για την ώρα ακόμα κρατάω. Δεν με αφήνει και η Νατάσα. (γέλια)

- Πιστεύετε ότι η οικονομική συγκυρία θα «δημιουργήσει» πιο ανθρώπινα και συναισθηματικά τραγούδια σε σχέση με αυτά που γράφονταν μέχρι σήμερα;
Μαρινέλλα: Μπορεί. Τα τραγούδια που έχουν γραφτεί σε δύσκολες περιόδους, όπως τα αντάρτικα ή τα πολεμικά, δεν ακούγονται εύκολα ύστερα από χρόνια. Τα ερωτικά όμως που ερμηνεύω είναι πάντα επίκαιρα, διότι ο έρωτας δεν φεύγει ποτέ. Όσο σαχλο-μελό κι' αν ακούγεται στους νέους, όταν δαγκώσουν τη λαμαρίνα, ερωτικά τραγούδια θα ακούσουν…
Νατάσα: Είναι τόσο κακή περίοδος και η μουσική είναι η καλύτερη παρέα. Αυτή την περίοδο γίνεται ένα ξεκαθάρισμα ανάμεσα στους καλούς και τους μέτριους τραγουδιστές. Είναι η εποχή που το τοπίο θα καθαρίσει αφήνοντας στην επιφάνεια μόνο αυτούς που αξίζουν να υπάρχουν στον χώρο.

- Πώς γνωριστήκατε και γίνατε φίλες;
Μαρινέλλα: Τη Νατάσα την είχα δει για πρώτη φορά να τραγουδάει με τον Αντώνη Ρέμο στη Θεσσαλονίκη πριν από είκοσι χρόνια. Από τότε δεν την είδα δει ξανά στη σκηνή μέχρι πέρσι. Όλα αυτά τα χρόνια ερχόταν σε όλες μου τις πρεμιέρες και πηγαίναμε συχνά για φαγητό. Ποτέ όμως δεν μιλούσαμε για δουλειά, μόνο καλαμπούρια κάναμε. Τώρα έχουμε δεθεί πολύ.
Νατάσα: Γνωριστήκαμε από κοινές παρέες, αλλά πάντοτε τιμούσα τους χώρους όπου εμφανιζόταν η Μαρινέλλα. Εκείνη γνώριζε ότι υπήρχε η Νατάσα που την αγαπούσε, ίσως και να μην το πίστευε στην αρχή, αλλά με τα χρόνια το κατάλαβε. Όσο περνούσε ο καιρός, βγαίναμε, τρώγαμε, αλλά δεν μιλούσαμε ποτέ για δουλειά. Δεν ήθελα να πιστεύει ότι κάνω παρέα μαζί της για να δουλέψω μαζί της. Είχα άδολη και ειλικρινή αγάπη.


Μαρινέλλα:
«Πάντοτε ήμουν ειλικρινής με τον εαυτό μου, έντιμη, δεν πάτησα ποτέ κανέναν, ούτε μυρμήγκι για να ανέβω. Πήγαινε το ποτάμι, έβλεπα το τούνελ, πάντοτε έκανα στο πλάι για να περάσουν αυτοί που έτρεχαν και συνέχιζα. Ξέρεις πόσοι πέρασαν από δίπλα μου; Πολλοί, αλλά φύγανε. Εγώ, σταθερά. Στην περίπτωσή μου ισχύει το: κάποτε η χελώνα θα περάσει τον λαγό!»


Νατάσα Θεοδωρίδου:
«Τη ζωή μου την έχω επενδύσει στον κόσμο και όχι στον έρωτα. Ξέρω ότι η μοναξιά δεν είναι ωραίο πράγμα και μέσα μου θα ήθελα να βρω τον άνθρωπό μου. Έχω μεγαλώσει σε δεμένη οικογένεια. Το προσπάθησα δύο φορές, δεν το πέτυχα, και αυτό είναι κάτι που μου χρεώνω ως προσωπική αποτυχία. Κανείς όμως δε μπορεί να μου στερήσει το δικαίωμα να προσπαθήσω ξανά!»


- Τελικά, μια γυναίκα πώς χτίζει τον μύθο της;
Μαρινέλλα: Δεν έχω ιδέα πώς χτίστηκε ο μύθος, όπως αναφέρεις. Πάντοτε ήμουν ειλικρινής με τον εαυτό μου, έντιμη, δεν πάτησα ποτέ κανέναν, ούτε μυρμήγκι για να ανέβω. Πήγαινε το ποτάμι, έβλεπα το τούνελ, πάντοτε έκανα στο πλάι για να περάσουν αυτοί που έτρεχαν και συνέχιζα. Ξέρεις πόσοι πέρασαν από δίπλα μου; Πολλοί, αλλά φύγανε. Εγώ, σταθερά. Στην περίπτωσή μου ισχύει το «κάποτε η χελώνα θα περάσει τον λαγό». Θα αποχωρήσω χωρίς να μου πει κάποιος «φύγε». Αυτή είναι η μαγκιά. Θα κάτσω στο σπίτι και δεν θα με ενδιαφέρει. Δεν θα κλαψουρίσω αν φύγω από το τραγούδι. Έχω τα παιδιά μου, τα εγγόνια μου και είμαι μια χαρά. Οι επιλογές μου είναι ό,τι πιο σημαντικό. Πρέπει στη ζωή μας να κάνουμε επιλογές. Δεν με διέταξαν ποτέ, ούτε τόλμησαν, ακόμη κι' όταν ήμουν κοριτσάκι. Τον εαυτό μου τον κατευθύνω εγώ και κανένας άλλος. Είμαι χρόνια επαγγελματίας, αλλά εξακολουθώ να έχω φρικτό ερασιτεχνισμό μέσα μου. Ειδάλλως θα ήμουν σε μια καρέκλα και θα έδινα εντολές. Δεν έχω πάρει λεφτά στα χέρια μου. Ενώ είμαι επαγγελματίας, εκτός σκηνής είμαι «πέσε, πίτα, να σε φάω». Στα οικονομικά είμαι ερασιτέχνης…

- Είστε δύο δυναμικές γυναίκες, επαγγελματίες και χειρίζεστε μόνες σας την καριέρα σας. Εχετε κοινά και στην προσωπική σας ζωή;
Νατάσα: Ναι, θα έλεγα ότι μοιάζουμε ακόμη και στην προσωπική μας ζωή. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι έχουμε μια παράλληλη πορεία, για παράδειγμα, και οι δυο μας μεγαλώσαμε τα παιδιά μας μόνες μας.

- Μου έκανε εντύπωση η δήλωσή σας ότι θα θέλατε να παντρευτείτε ξανά. Γιατί μέχρι πέρυσι δεν το σκεφτόσασταν;
Νατάσα: Κανείς δεν τη θέλει τη μοναξιά, κι' αν ακυρώνεις πράγματα, όπως έναν ενδεχόμενο γάμο ή ένα παιδί, είναι σαν να έχεις μεγαλώσει πολύ. Δεν τελειώνουν αυτά. Ο έρωτας είναι το πιο όμορφο πράγμα.

- Θεωρείτε ότι έχετε επενδύσει πιο πολλά στη δουλειά παρά στην προσωπική σας ζωή;
Νατάσα: Τη ζωή μου την έχω επενδύσει στον κόσμο και όχι στον έρωτα. Ο έρωτας υπάρχει παράλληλα. Ξέρω ότι η μοναξιά δεν είναι ωραίο πράγμα και μέσα μου θα ήθελα να βρω τον άνθρωπό μου. Εχω μεγαλώσει σε δεμένη οικογένεια. Το προσπάθησα δύο φορές, δεν το πέτυχα, και αυτό είναι κάτι που μου χρεώνω ως προσωπική αποτυχία. Κανείς όμως δεν μπορεί να μου στερήσει το δικαίωμα να το προσπαθήσω ξανά. Ισως δεν προσπάθησα αρκετά. Ψάχνω μια σχέση που να κρατήσει τη μαγεία της για πάντα. Μόλις τη βρω, θα σας ενημερώσω…

- Τι έχετε κρατήσει από τη συναναστροφή σας με τη Μαρινέλλα;
Νατάσα: Βλέπω, ακούω και μαθαίνω. Η Μαρινέλλα είναι τρομερή επαγγελματίας και την ξεχωρίζω για την απλότητα και την υπευθυνότητά της. Εγώ λέω «αν δεν γίνει κάτι σήμερα, θα γίνει αύριο». Η Μαρινέλλα λέει «σήμερα». Είναι επαγγελματίας.


Photo credit: Manolis Chiotis © October 14, 2011

ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ και ΝΑΤΑΣΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ
Από 11 Νοεμβρίου 2011 στον «ΒΟΤΑΝΙΚΟ»
Μαζί τους, ο
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ

Μαρινέλλα, η πρώτη Κυρία του Ελληνικού τραγουδιού! Πώς μπορεί να περιγράψει κανείς σε λίγες σειρές την Μαρινέλλα, την μεγάλη αυτή ερμηνεύτρια, που αποτελεί ζωντανό θρύλο για το ελληνικό τραγούδι και σύμβολο για τις νεότερες γενιές ; Η σταθερή αγάπη του κοινού στο πρόσωπό της, που παραμένει ακλόνητη όλα αυτά τα χρόνια, αποτελεί την μεγαλύτερη επιβράβευση για αυτή τη σπουδαία καλλιτέχνιδα που, εκτός από το μοναδικό ταλέντο της φωνής και τα μυστικά του τραγουδιού που κατέχει, διακρίνεται και για τη διαρκή και ακούραστη παρουσία της στα μουσικά δρώμενα, μέσα στις εποχές που εξελίσσονται ραγδαία.

Νατάσα Θεοδωρίδου, η σημαντικότερη λαϊκή τραγουδίστρια της γενιάς της! Η υπέροχη βαθιά και εκφραστική φωνή της Νατάσας, που αναγνωρίζει κανείς από την πρώτη νότα που θα ερμηνεύσει, η τεράστια αγάπη, ο απόλυτος σεβασμός, το ήθος και η συνέπεια με την οποία υπηρετεί το λαϊκό τραγούδι από την αρχή της καλλιτεχνικής της διαδρομής της, η σεμνή της παρουσία στη σκηνή και το επικοινωνιακό της χάρισμα την έχουν αναγάγει στη «λαϊκή τραγουδίστρια της καρδιάς μας». Αυτό το χειμώνα κάνει ένα μεγάλο της όνειρο πραγματικότητα, συνυπάρχοντας στη σκηνή του «Βοτανικού» με το «είδωλο» της, όπως πολύ συχνά αναφέρει σε συνεντεύξεις της, την Μαρινέλλα!

Η Μαρινέλλα και η Νατάσα Θεοδωρίδου θα φωτίζουν τις νύχτες μας, με τη μοναδική τους λάμψη και θα μας παρασύρουν σε ένα μουσικό ταξίδι με τραγούδια σταθμούς του αστείρευτου ελληνικού ρεπερτορίου, από την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2011.

Μαζί τους ένας νέος πολύ ταλαντούχος ερμηνευτής, ο Παναγιώτης Πετράκης.

Την καλλιτεχνική επιμέλεια έχει αναλάβει ο Σταμάτης Φασουλής.

Τη μουσική επιμέλεια και τις ενορχηστρώσεις
έχουν επιμεληθεί οι μαέστροι Γιώργος Νιάρχος και Θανάσης Βήχος.

Συμμετέχουν 16 σπουδαίοι μουσικοί:
Μπουζούκια: Δημήτρης Μαριολάς, Σωτήρης Κάτσος, Ηλίας Πουρτσίδης
Πλήκτρα: Θανάσης Βήχος, Θανάσης Τσαουσέλης, Μάκης Τσακαλίδης
Κιθάρες: Χριστόφορος Κροκίδης, Τάσος Σοκορέλης
Βιολί: Κυριάκος Κοντάκος
Μπάσο: Ανδρέας Κωστόπουλος, Γιώργος Τζιβελέκης
Πνευστά: Θανάσης Βασιλόπουλος
Πιάνο: Γιώργος Νιάρχος
Κρουστά: Αρσένης Νάσης
Τύμπανα: Φώτης Γιαννόπουλος, Μένιος Πασιαλής

Στον ήχο: Γιάννης Σμυρναίος, Γαβρίλης Παντζής,
Φραγκίσκος Κουλούρας, Κωνσταντίνος Χριστοδούλης
Σχεδιασμός φωτισμών: Φραγκίσκος Τέλλος
Σκηνογραφία: Γιώργος Γαβαλάς, Γιάννης Μουρίκης
Χορογραφίες: Θοδωρής Πανάς

Νυχτερινό κέντρο «Βοτανικός»
Διεύθυνση: Κασσάνδρας 19, Ιερά οδός 72 και Σπύρου Πάτση, Αθήνα
Τηλέφωνα κρατήσεων: 210-347-3835, 210-347-3914

Ακολουθήστε μας: 
· YOUTUBE 
 
| The great Greek singers Marinella and Natassa Theodoridou gave a joint interview to Sofia Chountasi for the insert magazine People of the Greek newspaper To proto thema (The lead story), on the occasion of their first collaboration at the nightclub “Votanikos” in Athens, Greece, with Panagiotis Petrakis, from November 11, 2011. | Published: November 6, 2011 | Source: TO PROTO THEMA Newspaper

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου