21 Αυγούστου 2022

«Αγαπώ την τέχνη μου, προηγείται η ζωή μου» (Συνέντευξη)


Η διαχρονική ντίβα του Ελληνικού Τραγουδιού μιλάει στο «Βήμα» για τη συναυλία της στο Ηρώδειο, τη δύναμη της σκηνής και την προσωπική της καθημερινότητα!

Photo credit: Tassos Vrettos © 2020

Συνέντευξη της Μαρινέλλας
στην δημοσιογράφο Έρη Βαρδάκη
για το ένθετο «Πολιτισμός»
της εφημερίδας «Το Βήμα της Κυριακής»
 
Κυκλοφορία: 21 Αυγούστου 2022, Ελλάδα



         «…Ότι είμαι η πιο καλή γιαγιά του κόσμου! Αυτό είναι το καλύτερο κομπλιμέντο που έχω ακούσει ποτέ μου». Και όμως τα παραπάνω λόγια προέρχονται από τη γυναίκα που της προσδίδουν χαρακτηρισμούς όπως «ζωντανός μύθος» και «είδωλο», από την ερμηνεύτρια που μετρά πλέον 65 χρόνια στο Ελληνικό Πεντάγραμμο, υφαίνοντας πόντο - πόντο μια σχέση «ερωτική» με το κοινό. «Δεν εξηγείται αυτό που νιώθει ο καλλιτέχνης με το κοινό του. Εγώ έχω μια αμφίδρομη σχέση με τον κόσμο: τους δίνω απλόχερα τον καλύτερό μου εαυτό και εκείνοι μου το ανταποδίδουν με την αγάπη τους» θα πει σε μια αποστροφή του λόγου της.
 
 
«Την αγαπώ πολύ την τέχνη μου,
αλλά προηγείται η ζωή μου και η οικογένειά μου»
 
Photo by NDP Photo Agency © 2008
 
Διαρκώς στην αναζήτηση
 
         Μαρινέλλα λοιπόν. Μαρινέλλα η ανατρεπτική, η επαναστάτρια. Η πρώτη τραγουδίστρια που σηκώθηκε από την καρέκλα, που τραγούδησε και χόρεψε φορώντας παντελόνι και πουκάμισο, έχοντας κοντό μαλλί. Που επέβαλε στα νυχτερινά μαγαζιά όπου εμφανιζόταν ως ρεπό την Κυριακή για εκείνη και τους μουσικούς της, που απαγόρεψε το σπάσιμο των πιάτων. Η καλλιτέχνις που δεν επαναπαυόταν στις δάφνες της: από τα μπουλούκια λοιπόν στο λαϊκό πάλκο, από τα φροντισμένα «σόου» στις μπουάτ και από τα αφιερώματα στα μιούζικαλ, στη σκηνή του θεάτρου και πάλι στο πάλκο. Μαρινέλλα, η διαχρονική ερμηνεύτρια, εκείνη που πιστεύει ότι η μουσική δεν πρέπει να μένει στάσιμη. Έτσι, για μία ακόμη φορά πειραματίζεται με τον ήχο. Γιατί τη Δευτέρα 29 Αυγούστου η Μαρινέλλα ανεβαίνει στη σκηνή του Ηρωδείου πλαισιωμένη από τη Συμφωνική Ορχήστρα «Φιλαρμόνια» υπό τη διεύθυνση του Αλέξη Πρίφτη.
 
         Τί να περιμένουμε να ακούσουμε, λοιπόν, σε αυτή τη συναυλία της στο Ηρώδειο που φέρει τον τίτλο «Μαρινέλλα: Για πάντα… Μύθος»; Και πόσο εύκολο είναι για εκείνη κάθε φορά να κάνει την επιλογή των τραγουδιών που θα ερμηνεύσει μπροστά στο κοινό; «Η αλήθεια είναι ότι κάθε φορά είναι δύσκολο. Οι συνεργάτες μου επιμένουν στα κλασικά τραγούδια μου, εγώ θέλω να πω κάτι διαφορετικό και είμαστε διαρκώς στην αναζήτηση» απαντά. «Στο Ηρώδειο θα ακούσετε δικά μου και ξένα τραγούδια, από το διεθνές ρεπερτόριο, που έχω αγαπήσει όλα αυτά τα χρόνια. Είναι βέβαια τόσα τα τραγούδια που θα ήθελα να πω και ο χρόνος τόσο περιορισμένος που πάντα θα αφήνω εκτός πολλά και ωραία. Και κάθε φορά πάλι λέω: θα τα πω στην επόμενή μου συναυλία» αναφέρει.
 
 
 
 
 
         Δεν είναι η πρώτη φορά που η Μαρινέλλα συναντά τη Συμφωνική Ορχήστρα «Φιλαρμόνια» υπό τη μουσική διεύθυνση του Αλέξη Πρίφτη. Ποιος δεν θυμάται τις καθηλωτικές της συναυλίες στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος το 2020; Αγαπά λοιπόν τον συμφωνικό ήχο; «Ναι, πάρα πολύ. Ο Αλέξης έχει ενορχηστρώσει υπέροχα τα τραγούδια που θα πω και η "Φιλαρμόνια" θα τα κάνει να ακουστούν σαν άλλα τραγούδια… Ο συμφωνικός ήχος μπορεί να αλλάξει τη δομή ενός τραγουδιού και να το κάνει να ακούγεται σαν καινούργιο» εξηγεί.
 
 
Η μαγεία της σκηνής

         Είναι έτοιμη, λοιπόν, για μία ακόμη φορά να κατακτήσει το Ηρώδειο και να μαγέψει το κοινό με εκείνα τα αγέρωχα χέρια της που «ντύνουν» κάθε στίχο που τραγουδά. «Έχετε κάποιο "τελετουργικό" πριν βγείτε στη σκηνή;» τη ρωτώ. «Εκτός του ότι κάνω τον σταυρό μου λίγο πριν βγω, όχι, τίποτα. Ούτε γούρια ούτε κάτι άλλο. Είμαι πολύ θρησκευόμενη και παίρνω δύναμη από την πίστη μου» εξομολογείται. Και την ίδια στιγμή παραδέχεται ότι έχει τρακ πριν βγει στη σκηνή. «Μα, είναι απολύτως φυσικό. Δεν υπάρχει περίπτωση μέχρι να βγω και να πω το πρώτο τραγούδι να μην έχω τρακ. Ο καλλιτέχνης που έχει επίγνωση του τι πρόκειται να κάνει έχει πάντα άγχος πριν βγει στην σκηνή, όσα χρόνια κι' αν περάσουν» εξηγεί. 
 
         Ο χρόνος λοιπόν. Εξήντα πέντε χρόνια στο τραγούδι, εξήντα πέντε χρόνια χωρίς η αναπόδραστη φθορά να έχει αφήσει ούτε ένα τόσο δα χνάρι επάνω της. Εκείνη όμως δεν υπήρξε στιγμή που μπούχτισε με το τραγούδι, που είπε: δεν θέλω άλλο; «Όχι, ποτέ. Όλοι ξέρουμε πόσο δύσκολο είναι αυτό που κάνουμε, αλλά το αγαπώ το τραγούδι τόσο πολύ που ποτέ δεν έφτασα στο σημείο να πω: ως εδώ. Σίγουρα πέρασα δύσκολες στιγμές σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής μου, αλλά δεν σκέφτηκα ποτέ να εγκαταλείψω την τέχνη μου λόγω αυτών των δυσκολιών» αναφέρει.
 
 
 «Δεν εξηγείται αυτό που νιώθει ο καλλιτέχνης με το κοινό του. Εγώ έχω μια αμφίδρομη σχέση με τον κόσμο: τους δίνω απλόχερα τον καλύτερό μου εαυτό και εκείνοι μου το ανταποδίδουν με την αγάπη τους»
 
Photo credit: Manolis Chiotis © 2020
 
         Η ίδια μάλιστα εφέτος το καλοκαίρι συνάντησε ξανά τη Νατάσα Θεοδωρίδου για πέντε μοναδικές συναυλίες -στις 7 Σεπτεμβρίου 2022 τραγουδούν μαζί στο Παγκρήτιο Στάδιο στο Ηράκλειο. «Το έχω ήδη πει ότι τη Νατάσα την ξεχώρισα από πολύ νωρίς, γι' αυτό άλλωστε συνεργαστήκαμε και στον "Βοτανικό" το 2011» αναφέρει. «Είναι μια ξεχωριστή καλλιτέχνις, με ιδιαίτερη φωνή, εξελίσσεται διαρκώς και έχει απίστευτο χιούμορ. Μαζί γελάμε συνέχεια και περνάμε υπέροχα επάνω και κάτω από τη σκηνή» λέει.
 
         Αν κάτι αποτελεί ουσιαστικό κομμάτι της ταυτότητάς της, αυτό είναι σίγουρα το σθένος της. «Έχω πει και κακά τραγούδια, δεν το κρύβω» έχει δηλώσει για παράδειγμα, αιφνιδιάζοντας τους πάντες. Αν γυρνούσε πίσω τον χρόνο, δεν θα τα τραγουδούσε; «Δεν ξέρω τι να σας πω. Μπορεί ναι, μπορεί όχι. Οι τότε συγκυρίες σε οδηγούν σε αποφάσεις που αργότερα τις ξανασκέφτεσαι» απαντά.
 
         Η Μαρινέλλα πάντως δεν φαίνεται να αγαπά τις συνεχείς συγκρίσεις του παρόντος με το παρελθόν και πιστεύει ότι και σήμερα υπάρχει καλό λαϊκό τραγούδι. «Έχει πολύ βαθιές ρίζες το λαϊκό μας τραγούδι για να χαθεί. Και βεβαίως υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι καινούργιοι τραγουδιστές» αναφέρει. Ποια όμως μουσική την ηρεμεί; «Η κλασική μουσική πάντα… Την αγαπώ και την ακούω σπίτι μου, ακόμα και όταν ταξιδεύω μόνη μου για Θεσσαλονίκη…» απαντά και ύστερα προσθέτει: «Θέλω εδώ να σας εξομολογηθώ ότι θυμάμαι, όταν ήμουν μικρή, στο σπίτι μας, ο πατέρας μου μας έβαζε και ακούγαμε κλασική μουσική».
 
 
«Δεν υπάρχει περίπτωση μέχρι να βγω και να πω το πρώτο τραγούδι να μην έχω τρακ. Ο καλλιτέχνης που έχει επίγνωση του τί πρόκειται να κάνει έχει πάντα άγχος πριν βγει στη σκηνή, όσα χρόνια και αν περάσουν»
 
Photo credit: Manolis Chiotis © 2020
 
Πίσω από τα φώτα
 
         Και ύστερα από τόση δόξα, τόσες συναυλίες, αν τη ρωτήσεις ποια ημέρα της ζωής της θα ήθελε να ξαναζήσει, σου απαντά την ημέρα της γέννησης της κόρης της. «…Ήταν η πιο ευτυχισμένη ημέρα της ζωής μου. Και αργότερα, οι γεννήσεις των εγγονιών μου» αναφέρει. Ίσως γιατί τα εκτυφλωτικά φώτα της σκηνής ουδέποτε την πλάνεψαν. Πώς κυλούν όμως οι ημέρες της όταν είναι εκτός σκηνής; «Όπως κάθε φυσιολογικού ανθρώπου» απαντά. «Θα βγω για τα ψώνια μου, θα πάω σουπερμάρκετ, θα δω την οικογένειά μου και κάποια βράδια μέσα στην εβδομάδα θα βγω με καλούς φίλους για φαγητό». Έβαλε λοιπόν πρώτα τη ζωή της ή την τέχνη της; «Τη ζωή μου βέβαια. Την αγαπώ πολύ την τέχνη μου, αλλά προηγείται η ζωή μου και η οικογένειά μου» εξομολογείται, κλείνοντας αυτή τη συζήτηση.
 
 
Φωτογραφία: Μανώλης Χιώτης © 2020
 
info.
ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ «Για πάντα... Μύθος» στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού τη μεθεπόμενη Δευτέρα 29 Αυγούστου, με τη συνοδεία της «Φιλαρμόνιας» Ορχήστρας Αθηνών υπό τη μουσική διεύθυνση του Αλέξιου Πρίφτη.
 
Ακολουθήστε μας: 
· YOUTUBE 
 
 
| …I really love my art, but my life and my family come first!”. Marinella gave an interview to Eri Vardaki for the insert magazine Politismos (Culture) of the Greek newspaper To Vima tis Kyriakis (The Daily of Sunday), on occasion of her live concert Marinella · Gia pantaMythos (Marinella · Legend forever)” at the Odeon of Herodes Atticus in Athens, Greece, on August 29, 2022. The Grand Dame of the Greek Song will perform her favourite songs under the sacred rock of the Acropolis, with the participation of the Athens Philharmonia Orchestra under the musical direction of Alexios Priftis. | Published: Sunday, August 21, 2022 | Source: TO VIMA Newspaper.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου