20 Μαρτίου 2016

Συνέντευξη στο «Νέο Κόσμο» (Interview with English translation)


Η Μαρινέλλα μίλησε στο «Νέο Κόσμο»
για τον Τάκη Ζαχαράτο, για νέες ηχογραφήσεις,
τις δισκογραφικές εταιρίες, το λαϊκό τραγούδι, τους νέους,
την εκπαίδευση και τους Έλληνες της Διασποράς

Photo credit: Tass Anasta (Euphoria Photography Sydney) © March 19, 2016

Συνέντευξη της Μαρινέλλας
στον δημοσιογράφο Πάνο Αποστόλου
για την εφημερίδα «Νέος Κόσμος»

Κυκλοφορία: 17 Μαρτίου 2016, Μελβούρνη

Φωτογραφίες: Tass Anasta,
Euphoria Photography Sydney © March 19, 2016


Κάθε καλοκαίρι για μια δεκαετία ακούγαμε το κλασικό «Ρεσιτάλ» της Μαρινέλλας με τον Κώστα Χατζή στο κασετόφωνο του κόκκινου Audi 80 του '76 του πατέρα μου καθώς ταξιδεύαμε για να κολυμπήσουμε σε κάποια παραλία της Λάρισας και της Κατερίνης. Είχαμε μάθει τα τραγούδια απ' έξω και ανακατωτά.

H πρώτη φορά που είδα από κοντά την Μαρινέλλα ήταν το 2010 στην Αθήνα. Τότε ανέβαζε την μουσική παράσταση «Μαρινέλλα, το Μιούζικαλ» στο Θέατρο «Παλλάς». Ένας Ελληνοαυστραλός φίλος, ο οποίος επισκεπτόταν εκείνες τις ζεστές ημέρες του Μαΐου την πόλη, μου ζήτησε να πάμε μαζί να δούμε την παράσταση. Με παρακάλεσε, δεν ήθελα, και πήγα με «χίλια ζόρια». Η Μαρινέλλα μέχρι τότε ήταν για 'μένα μια παιδική μουσική ανάμνηση των ξέγνοιαστων καλοκαιριών. Μερικά λεπτά ήταν αρκετά για να κατανοήσω το φαινόμενο «Μαρινέλλα». Όταν μία καλλιτέχνης καταφέρνει να ερμηνεύσει μοναδικά -εκτός από λαϊκά κομμάτια- παραδοσιακά δημοτικά τραγούδια και blues και jazz μελωδίες, τότε σίγουρα πρόκειται για φαινόμενο.






Πρώτος της σταθμός θα είναι το Σίδνεϊ (19 Μαρτίου 2016) και κατόπιν θα βρεθεί στη Μελβούρνη (25 Μαρτίου 2016). Μαζί της, θα εμφανιστεί ο Τάκης Ζαχαράτος. Καταφέραμε να βρούμε την «Μεγάλη Κυρία του Ελληνικού Τραγουδιού» λίγες ώρες προτού ξεκινήσει από την Ελλάδα για το μακρύ ταξίδι της στην Αυστραλία:

- Έρχεστε σε μία χώρα που η πρώτη και δεύτερη γενιά Ελλήνων ωρίμασε με Καζαντζίδη - Μαρινέλλα - Μπιθικώτση - Μοσχολιού και η τρίτη -και νεότερη- γενιά μεγαλώνει ακούγοντας εφήμερα σουξέ και τραγουδιστές μιας σεζόν. Γιατί οι νέοι στην Ελλάδα και τη Διασπορά ζητούν διέξοδο στο περισσότερο εμπορικό και λιγότερο ποιοτικό τραγούδι;
- «Δεν είναι απαραίτητος κανόνας ότι τα παιδιά σήμερα προτιμούν περισσότερο το εμπορικό από το ποιοτικό τραγούδι. Νομίζω ότι τα παιδιά σήμερα ακούν τα πάντα, από μπαλάντες μέχρι λαϊκά τραγούδια και λογικό είναι να μην μένουν προσκολλημένα στα τραγούδια που άκουγαν οι γονείς τους. Αυτό συμβαίνει με τη νεολαία όλου του κόσμου. Όμως κάποιοι καλλιτέχνες, παραμένουν διαχρονικοί και ακούγονται από όλες τις γενιές. Ο Φρανκ Σινάτρα ή η Μπάρμπρα Στρέιζαντ π.χ., δεν γίνεται να μην ακούγονται και από τα σημερινά παιδιά».






- Έχετε πει ότι σήμερα οι εταιρείες δεν νιώθουν πόνο για τον καλλιτέχνη. Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι μεγαλύτερες αγωνίες και φοβίες ενός νέου καλλιτέχνη/ερμηνευτή σήμερα;
- «Οι εταιρίες είναι επιχειρήσεις και, οπωσδήποτε, δεν μπορούν να συμμερισθούν την αγωνία, το πάθος και τις ανησυχίες ενός καλλιτέχνη. Ούτως ή άλλως, τώρα πια δεν έχουν την δύναμη που είχαν στο παρελθόν, αφού οι πωλήσεις των CDs έχουν μειωθεί σημαντικά διότι σήμερα υπάρχουν άλλα μέσα επικοινωνίας. Ο φόβος κάθε νέου καλλιτέχνη είναι, αν θα γίνει γρήγορα διάσημος και πώς θα καταφέρει να διατηρήσει αυτή την αναγνωρισιμότητα. Αυτό θα εξαρτηθεί απόλυτα από τις επιλογές τους και την πορεία τους μέσα στην μουσική βιομηχανία. Πρέπει να κάνουν προσεκτικά βήματα και να υπολογίζουν την επόμενη κίνησή τους για να μπορέσουν να διαγράψουν μια αξιόλογη πορεία».

- Είναι το λαϊκό ελληνικό τραγούδι, μορφή τέχνης και κομμάτι του ελληνικού πολιτισμού; Aν συμφωνείτε, πιστεύετε ότι θα μπορούσε να αποτελέσει και μάθημα στα σχολεία μας;
- «Και, βέβαια, το λαϊκό και κάθε είδους τραγουδιού (δημοτικό, μπαλάντα) είναι μορφή τέχνης και πολιτισμού. Σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας μας, μέσα από τα τραγούδια, ο λαός μας εκφράζει όλα του τα προβλήματα, τα συναισθήματα και τις αξίες του. Η ανάλυση του λαϊκού τραγουδιού θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει σχολικό μάθημα».


«Η αίσθηση μου όταν τραγουδώ για τους Έλληνες της διασποράς,
είναι ότι μού ανοίγουν μια τεράστια αγκαλιά
και θέλουν να με κλείσουν μέσα
Και εγώ θέλω να ανταποδώσω την αγάπη τους με τα τραγούδια μου
και με την ευχή να είναι όλοι τους καλά»

Photo credit: Tass Anasta (Euphoria Photography Sydney) © March 19, 2016

- Πώς προέκυψε η συνεργασία σας με τον Τάκη Ζαχαράτο;
- «Η συνεργασία μας ήρθε εντελώς αβίαστα. Παρακολουθώ τον Τάκη για πολλά χρόνια και βλέπω έναν καλλιτέχνη που εξελίσσεται συνεχώς, μαθαίνει, ακούει το τι συμβαίνει γύρω του και το μεταφέρει στη σκηνή με έναν μοναδικό τρόπο. Πιστεύω ακράδαντα πως ο Τάκης είναι ένα μεγάλο ταλέντο σε πολλούς τομείς. Είναι ένας καλός μίμος, ένας καλός ηθοποιός και ένας εξαιρετικός τραγουδιστής που είναι προορισμένος να ξαφνιάζει τον κόσμο με τις ικανότητες του. Τον τελευταίο καιρό, γιατί έχουμε γίνει πολύ καλοί φίλοι, έχω ανακαλύψει έναν νέο, χαρούμενο και ενθουσιώδη άνθρωπο, που γίνεται μια πηγή θετικής ενέργειας για τους γύρω του. Είμαι πολύ χαρούμενη που θα συνεργαστώ μαζί του, καθώς σχεδιάζουμε να προσφέρουμε μια εντελώς διαφορετική εμπειρία στο κοινό μας».

- Γνωρίζουμε ότι γίνεστε συνεχώς αποδέκτρια δεκάδων τραγουδιών. Έχετε βρει κάποια ωραία τραγούδια για να κάνετε έναν νέο δίσκο; Τι κάνει ένα τραγούδι «ωραίο» και άξιο για να το ερμηνεύσετε;
- «Η αλήθεια είναι ότι μου στέλνουν δεκάδες τραγούδια και τελευταία υπάρχουν κάποια που με ενδιαφέρουν. Σκέφτομαι πολύ σύντομα να μπω στο στούντιο για να ηχογραφήσω κάποια από αυτά. «Ωραίο» κάνει ένα τραγούδι αυτός ο καταπληκτικός συνδυασμός στίχου και μουσικής που όλοι οι καλλιτέχνες ψάχνουμε και όταν τον βρούμε λαχταράμε να είμαστε εμείς που θα ερμηνεύσουμε αυτό το τραγούδι».

- Τι σας κάνει να συνεχίζετε να τραγουδάτε και να κάνετε συναυλίες στα πέρατα της Γης; Τι διαφορετικό έχει μια συναυλία σας στη Μελβούρνη από μία, για παράδειγμα, στη Θεσσαλονίκη;
- «Όπου τραγουδάω εισπράττω τεράστια αγάπη από τον κόσμο. Όμως ερχόμενη εδώ, υπάρχει και από μέρους μου μια διάχυτη συγκίνηση, γιατί ξέρω ότι οι Έλληνες της Αυστραλίας (και της Αμερικής) περιμένουν να ακούσουν με λαχτάρα τραγούδια που αγάπησαν και αγαπούν ακόμα. Η αίσθηση μου όταν τραγουδώ για τους Έλληνες της διασποράς, είναι ότι μού ανοίγουν μια τεράστια αγκαλιά και θέλουν να με κλείσουν μέσα. Και εγώ θέλω να ανταποδώσω την αγάπη τους με τα τραγούδια μου και με την ευχή να είναι όλοι τους καλά».









* Η συναυλία της Μαρινέλλας και του Τάκη Ζαχαράτου στη Μελβούρνη θα γίνει στο «New Kosmopolitan Pop Up Venue» (400 City Road στο South Melbourne) την Παρασκευή 25 Μαρτίου 2016. Η τιμή εισόδου ξεκινά από τα $77.

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο:


| Marinella gave an interview to Panos Apostolou for the Greek-Australian newspaper Neos Kosmos (New world) in Melbourne, on the occasion of her musical performances with Takis Zacharatos at Central Live in Sydney (on March 19, 2016) and at New Kosmopolitan Pop Up Venue in Melbrourne (on March 25, 2016).


Greece's Grand Dame comes to Australia!
Marinella and performer Takis Zacharatos promise
to take Sydney and Melbourne audiences by surprise!”

Photo credit: Tass Anasta (Euphoria Photography Sydney) © March 19, 2016

Published: March 17, 2016

Photos by Tass Anasta, Euphoria Photography Sydney ©
(Marinella and Takis Zacharatos at Central Live, on March 19, 2016)

Every single summer for a decade we would listen to Marinella and Kostas Chatzis' “Recital” on my father's red 1976 Audi 80 on our way to one of the beaches perched across Larissa or Katerini in Greece. We knew all the lyrics by heart. The first time I saw Marinella live was in May 2010, in Athens. She was then staging “Marinella, the Musical” at the iconic Pallas Theatre. A Greek Australian friend visiting at the time asked me to join him. I remember not wanting to go. Marinella had taken her place in my childhood summer memories box. Thankfully, I did go. Within a few minutes I was overtaken by a sense of awe and admiration for the Marinella phenomenon. She owned the stage the entire time, whether she was singing laiko, traditional folk or legendary jazz and blues songs. A few days before her Australian tour, we managed to get a hold of “The Grand Dame of the Greek Song”, who was happy to answer our questions

Do you feel that younger generations of Greeks prefer to listen more to commercial artists
and have lowered their standards of quality?
“There is no rule dictating that children today prefer commercial to quality songs. I think young people these days listen to everything from ballads to folk songs. I find it quite reasonable that their taste has evolved and they have moved on from what their parents were listening to. This happens to all young people across the globe. However, some artists are timeless and even younger generations can relate to their body of work. For example I don't see how younger generations wouldn't listen to Frank Sinatra and Barbra Streisand…”.







- You have said in the past that record labels no longer empathise with the artist's agonies.
- “The record labels are businesses and as a result they certainly cannot empathise or share the anguish, the passion and concerns of an artist. Anyway, record companies no longer have the same amount of power they did in the past, since the sales of CDs have dropped significantly. Nowadays, almost everything is available online as there are many platforms for an artist to distribute their work…”.

- Which do you think are the greatest anxieties and fears of a new artist/performer today?
- “A new artist's biggest concern would be to maintain their popularity, especially if they were quickly shot to stardom. If they become famous from one day to the other, success will depend entirely on their choices and the career path they chose to follow in the music industry. Young artists should take cautious and well-thought steps calculating their next move in order to build a notable trajectory…”.

- Should Greek laiko song be recognised as a form of art and a main component of modern Greek culture? Could you see it enter the school curriculum as a subject?
- “Of course laiko, like every other kind of song, is a form of art and culture. Throughout Greek history our people expressed all of their problems, their feelings and values with songs. The history and analysis of this genre could most certainly be a subject in our schools…”.

How did your collaboration with Takis Zacharatos come about?
“Our collaboration came completely effortlessly. I have been watching Takis for many years and I can see an artist who is constantly evolving, learning, listening to what happens around him and carries it to the scene in a unique way. I strongly believe that Takis is a great talent in many areas. He is a good mime, a good actor and an excellent singer who is bound to take the world by surprise with his skills. Lately, because we have become really good friends, I've been discovering a new, happy and bubbly person who can become a fountain of positive energy for those around him. I am very happy to be working with him as we are planning to offer a completely different experience to our audience…”.







- As a constant recipient of many songs,
have you come across enough good material for a new album?
- “Truth is, people send me dozens of songs on a regular basis and I dare say that lately I received some songs of great interest. I have actually been thinking of going into the studio and recording some of them…”.

- What makes a “good” song for you?
- “For a song to be good it needs to have this amazing combination of lyrics and music we artists are looking for -this ideal mix which makes us yearn to dress it with our voice as soon as we listen to it”.

- Having given numerous concerts across the globe, what is it that motivates you to stay connected to the diaspora? How would you say a concert in Thessaloniki is different from a concert in Melbourne?
- “I'm blessed to receive huge amounts of love from the audiences no matter where I perform. However, when I come here I'm particularly moved as I know Greeks in Australia, as well as in the US, are yearning to listen to those songs they once loved and have kept alive in their hearts so far away from home. Every time I sing for diaspora Hellenes I feel as if they want to envelop me in a huge, warm embrace. All I wish for them is to be well and for me be able to return their love through
my songs…”.



* Marinella and Takis Zacharatos will perform at the New Kosmoplitan Pop Up Venue (400 City Road) in South Melbourne on 25 March 2016. For reservations and inquiries contact (+61) 0478 526 423). Ticket prices range from $199 to $375 each (with meal, free bottle of Black Label and free parking) and general admission is $77 per person (without meal). Doors open 8.00 pm.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου