15 Οκτωβρίου 2014

Η πρώτη και «δεύτερη» φωνή της Ελλάδας

«Η Μαρινέλλα έχει σώσει την ψυχή της Δεν έχει να αποδείξει τίποτα σήμερα. Να αποδείξει τι; Ότι είναι καλή τραγουδίστρια; Να παίξει το παιχνίδι βγάζοντας περισσότερα χρήματα; Το παντεσπάνι της, το έχει»

Photo credit: Tassos Vrettos © 1999

Ο μουσικολόγος Λάμπρος Λιάβας, μίλησε στον Πασχάλη Δήμου για την «Ταξιδιωτική κίνηση», με αφορμή την κυκλοφορία του άλμπουμ «Με βάρκα… το Τραγούδι», τον Νοέμβριο του 1999.


Η Μαρινέλλα εμφανίζεται σπάνια τα τελευταία χρόνια… Και μόνο όταν έχει κάτι να πει, κάτι καινούργιο να καταθέσει. Για φέτος, αποφάσισε ν' αφήσει το σωσίβιο και να «βουτήξει» στα βαθιά. Στα βαθιά νερά της Μεσογείου συγκεκριμένα. Με «Βάρκα το τραγούδι», ταξίδεψε ως τα Ελληνόφωνα χωριά της Κάτω Ιταλίας, έφτασε ως τις ακτές της Πορτογαλίας, πέρασε απέναντι στο Αλγέρι και το Μισίρι, για να καταλήξει στη Σμύρνη και την Πόλη. «Με βάρκα… το Τραγούδι» είναι ο τίτλος των τριών παραστάσεων που έδωσε, τον περασμένο Σεπτέμβρη, σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Με ένα πρόγραμμα αρκετά ετερόκλητο και επικίνδυνο, με την έννοια, ότι στάθηκε στην κόψη του ξυραφιού. Τα κατάφερε όμως… Η Μαρινέλλα, είναι η μοναδική, που μπορεί να «μεταμορφώνεται», περνώντας από το ένα διαφορετικό τραγούδι στο άλλο. Χωρίς να προδίδει την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα του και το ειδικό του βάρος. Είναι η μόνη, που έχει την πολυτέλεια -μετά από 43 χρόνια σκληρής δουλειάς- να είναι κοσμοπολίτισσα και να μην βάζει στεγανά στην έμπνευση και στην ερμηνεία της…

- Παρακολουθείτε χρόνια την πορεία της Μαρινέλλας στο τραγούδι. Θα έχετε παρατηρήσει, ότι πάντα παρουσίαζε προγράμματα και με τραγούδια εκτός του αυστηρού προσωπικού της ρεπερτορίου (Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Σαββόπουλου, Μαρκόπουλου κλπ.). Τα τελευταία χρόνια όμως, αυτό το κάνει πιο «συστηματικά» θα λέγαμε. Μήπως οφείλεται, κατά ένα μέρος, στη συνεργασία της μαζί σας;
- Όχι. Νομίζω ότι είναι αποτέλεσμα της προσωπικής ωριμότητας πια και της πείρας της ίδιας της Μαρινέλλας. Ένας καλλιτέχνης φτάνει κάποια στιγμή σ' ένα σημείο όπου πια αρχίζει και σκέφτεται πολύ συνειδητά την υστεροφημία του και την υποχρέωση. Καθώς και το καθήκον που έχει, απέναντι και στο κοινό που τον πιστεύει και τον ακολουθεί, αλλά και στην ίδια την ιστορία του Ελληνικού Τραγουδιού. Η Μαρινέλλα είναι μια Εθνική τραγουδίστρια, όπως υπήρξαν η Βέμπο, η Εσκενάζυ, η Νίνου. Επιβάλλεται, λοιπόν, να καταθέσει αυτές τις ερμηνείες σα σημείο αναφοράς και για το μέλλον και για τις επόμενες γενιές. Γι' αυτό και επέμενα ιδιαίτερα, να έχουμε κάποιες ηχογραφήσεις της, σε τραγούδια κλασικά. Τραγούδια που καλύπτουν τη Μεσόγειο, την παραδοσιακή μας μουσική, αλλά και κάποια κομμάτια δικά της, που δεν έχουμε ακούσει «φωτισμένα» από τη σημερινή της ωριμότητα.

- Ως προς την υστεροφημία της, η γνώμη σας είναι ότι η Μαρινέλλα, έχει ανάγκη από κάτι τέτοιο; Ίσως έπαιξε ρόλο στην απόφασή της να ασχοληθεί και με άλλα πράγματα και με άλλες περιοχές του τραγουδιού, το γεγονός ότι κατά καιρούς έχει πει στη δισκογραφία και τραγούδια, τα οποία δεν ήταν πάντα αντάξια της φωνής και του ταλέντου της;
- Ας μη γελιόμαστε. Σ' όλο τον χώρο του Ελληνικού τραγουδιού, υπάρχει μια πολύ μεγάλη κρίση ρεπερτορίου. Όλα τα μεγάλα ονόματα έχουν έλλειψη ρεπερτορίου και πιστεύω απόλυτα, ότι αυτό είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των εταιριών, που κάποια στιγμή «δολοφόνησαν» τους συνθέτες και έδωσαν όλη την προτεραιότητα στους σταρ ερμηνευτές. Είναι η εκδίκηση, αν θέλετε, των δημιουργών σε σχέση με τους ερμηνευτές. Παρ' όλα αυτά, αυτό που χαρακτηρίζει τη Μαρινέλλα είναι ότι, όλα αυτά τα τραγούδια, τα οποία ίσως δεν ήταν πάντα αντάξια του ταλέντου της, τα υπερασπίστηκε με νύχια και με δόντια. Και πράγματα μέτρια ως μουσικό υλικό, τα έκανε να φτάσουν πολύ πιο πέρα από το βεληνεκές τους.

- Ποιες εποχές της καλλιτεχνικής της πορείας θεωρείται σταθμούς;
Η Μαρινέλλα έχει τραγουδήσει την άμμο της θάλασσας… Δε φοβήθηκε ποτέ να δοκιμάσει τις δυνάμεις της, ν' αλλάξει ύφος κλπ. Από την εποχή, που ξεκίνησε από το «Πανόραμα» της Θεσσαλονίκης, τραγουδώντας τραγούδια της Βέμπο και της Μπελίντα, στη συνέχεια με το φοβερό δίδυμο Καζαντζίδης - Μαρινέλλας… Όπου βλέπουμε, για πρώτη φορά, τη «δεύτερη» φωνή σε πολλά σημεία να «κλέβει» την πρώτη. Το καταπληκτικό, όμως, είναι ότι είχε το κουράγιο και τη δύναμη να επιβιώσει από έναν «οδοστρωτήρα», όπως υπήρξε ο Καζαντζίδης. Και να μπορέσει πια, να στήσει τη δική της καριέρα, τη δική της άποψη για τα πράγματα, να πρωτοπορήσει για την εποχή εκείνη. Ακόμα και το κοντό μαλλί και το παντελόνι, ήταν τόλμη για το '68. Στη συνέχεια, ήταν η πρώτη που επέβαλε το «show», φέρνοντας στην Ελλάδα και Ευρωπαϊκά πρότυπα. Η πρώτη που επέβαλε την υψηλή ραπτική στην πίστα, τα φώτα. Και είναι η πρώτη, που άφησε τη λάμψη των μεγάλων παραλιακών κέντρων, για να κατέβει στις μπουάτ της Πλάκας, δίπλα στον Κώστα Χατζή. Ο κόσμος ανταποκρίθηκε σ' όλα αυτά και την ακολούθησε, επιβραβεύοντας το ιστορικό πια «Ρεσιτάλ», που είναι ένας από τους δίσκους με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ελληνική δισκογραφία. Αυτά όλα κάτι σημαίνουν, δεν είναι τυχαία…

- Η ίδια, ποιές εποχές και ποιές φάσεις της καριέρας της, θεωρείς σταθμούς;
- Νομίζω, αυτούς που θα 'ρθούν στο μέλλον… (γέλια)

- Πολύ έξυπνη απάντηση…
- Τη Μαρινέλλα, πιστεύω ότι την έχει σεβαστεί ο χρόνος… Είναι ένα φαινόμενο πραγματικά… Σε μια εποχή, που συνάδελφοι της, που είχαν ξεκινήσει μαζί, κατά τα ψέματα, δεν έχουν την ίδια αντοχή και την ίδια ερμηνεία, η Μαρινέλλα χαράζει νέους δρόμους…


Photo credit: Tassos Vrettos © 1999

- Μια εποχή συνεργάστηκε αρκετά στενά με Μάνο Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη, Χρήστο Λεοντή και άλλους, με πρώτες εκτελέσεις. Γιατί, άραγε, μετά δε συνέχισε στο ίδιο ύφος και πέρασε σε άλλα πράγματα, ίσως πιο εμπορικά;
- Νομίζω πως ήταν πάντα άνθρωπος των προκλήσεων. Ήθελε να δοκιμάζει τις δυνάμεις, τις αντοχές της… Η Ελλάδα της εποχής εκείνης, ήταν σε μια δύσκολη μεταβατική περίοδο. Το ίδιο το τραγούδι, ήταν στην πιο κρίσιμη φάση του, περνώντας από το Χατζιδάκι και το Θεοδωράκη, στους επιγόνους. Η Μαρινέλλα μετέθεσε, τότε, το βάρος στην ερμηνεία, παρά στη σύνθεση.

- Μήπως, όμως, αργότερα μετέθεσε το βάρος, στην σκηνική παρουσία, στο «show» και λιγότερο -όχι στην ερμηνεία- αλλά την επιλογή των συνεργατών, συνθετών κλπ.;
- Συνδύασε αυτά τα δύο, με την έννοια -και δεν είναι τυχαίο- ότι η Μαρινέλλα, όπως ίσως θα ξέρετε, ξεκίνησε από το θέατρο… Κάποια στιγμή που η τραγουδίστρια του θιάσου αρρώστησε, την αντικατέστησε και το Ελληνικό θέατρο έχασε μια σπουδαία ηθοποιό και κέρδισε μια σπουδαία τραγουδίστρια, το τραγούδι. Η ίδια «όριζε» πάντως τον εαυτό της, ως «οπτικοακουστική τραγουδίστρια»… (γέλια)

- Πιστεύεται πως της παρουσιάστηκαν ευκαιρίες, στη διάρκεια της καριέρας της και δεν τις εκμεταλλεύτηκε ή ηθελημένα τις άφησε να περάσουν;
- Η Μαρινέλλα έχει ένα βαθύτατο ένστικτο. Πιστεύω, λοιπόν, ότι ακολούθησε το ένστικτο της και καλά έκανε. Είναι μια γυναίκα γεμάτη ζωή και ενεργητικότητα. Για μια δεκαετία, περίπου, αποσύρθηκε από τα πράγματα και κλείστηκε στο σπίτι της. Ήταν μια περίοδος, που το Ελληνικό τραγούδι, γνώρισε μια χυδαιότητα. Η ίδια, δεν ήθελε να συμμετάσχει σ' όλο αυτό το παιχνίδι. Η Μαρινέλλα έχει σώσει την ψυχή της. Δεν έχει να αποδείξει τίποτα σήμερα. Να αποδείξει τι; Ότι είναι καλή τραγουδίστρια; Να παίξει το παιχνίδι βγάζοντας περισσότερα χρήματα; Το παντεσπάνι της, το έχει…


Photo credit: Tassos Vrettos © 1999

- Είναι γνωστό, ότι η Μαρινέλλα, στη διάρκεια της πολύχρονης καριέρας της, έχει γνωρίσει και συνεργαστεί με όλους του μεγάλους του τραγουδιού (Παπαγιαννοπούλου, Παγιουμτζή, Τσιτσάνη, Χιώτη, φυσικά Καζαντζίδη…). Ποιούς ξεχωρίζει;
- Πολλούς… Είναι η μοναδική που από πρώτο χέρι, έχει ζήσει στο πάλκο όλες τις μορφές και που εξακολουθεί να είναι ενεργή ακόμη σήμερα. Κανείς άλλος, από τους σημερινούς ενεργούς τραγουδιστές, δεν έχει αυτή τη μοναδική εμπειρία.

- Ανάμεσα στη Μαρίκα Νίνου και στη Σοφία Βέμπο, προς το μέρος ποιάς από τις δύο «κλίνει» περισσότερο η Μαρινέλλα; Η μήπως συγκεράζει και τις δύο;
- Ακριβώς, συγκεράζει και τις δύο. Αυτό είναι το καταπληκτικό με τη Μαρινέλλα. Ότι μπορεί να κινείται το ίδιο άνετα και αποτελεσματικά και στο χώρο του λεγόμενου «ελαφρού» τραγουδιού. Και του λαϊκού και του σύγχρονου…

- Θα μπορούσαμε, λοιπόν, να υποθέσουμε ότι δεν έχει κανένα απωθημένο; Υπάρχει κάποια συνάδελφος της, της οποίας να έχει ζηλέψει το ρεπερτόριο; Π.χ. Βίκυ Μοσχολιού (που διαθέτει το σπουδαιότερο ρεπερτόριο Ελληνίδας τραγουδίστριας);
- Η Μαρινέλλα έχει σώσει την ψυχή της. Κυρίως μέσα από τη σχέση της με τη μουσική και τους ανθρώπους. Είναι πολύ «γεμάτος» άνθρωπος κι' αυτό βγαίνει και στην ερμηνεία της. Είναι «γεμάτη» όχι μόνο από την καριέρα της, είναι «γεμάτη» από το σπίτι της το ίδιο. Έχει αυτήν τη Θεσσαλονικιά τάξη, το «γέμισμα» και την αρχοντιά, που είχαν οι παλιοί άνθρωποι, οι πρόσφυγες, που μπορεί να μην είχαν να φάνε, αλλά με μια σαρδέλα κι' ένα ποτήρι ούζο, έστηναν ένα ολόκληρο γλέντι… Κι' αυτό ήταν ολόκληρος ο κόσμος τους… Άρα, δεν νομίζω, ότι έχει απωθημένα… (γέλια)


Φωτογραφία: Τάσος Βρεττός © 1999

(Η συναυλία στο «Ωδείον Ηρώδου του Αττικού» έγινε το Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 1999, για την ενίσχυση των σκοπών των Σωματείων και Ιδρυμάτων «Μαζί με το παιδί»)

CD 1
01. ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ - (Μουσική: Μενέλαος Θεοφανίδης - Στίχοι: Δημήτρης Ευαγγελίδης) - 3:03
02. Χαιρετισμός - 0:51
03. ΘΑΛΑΣΣΟΓΡΑΦΙΑ - (Μουσική - Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος) - 3:26
04. ΑΝΤΡΑ ΜΟΥ ΠΑΕΙ - (Μουσική - Στίχοι: Franco Corlianò) Τραγούδι των Ελληνόφωνων της Κάτω Ιταλίας - 4:04
05. LUNA ROSSA - (Μουσική: Viscione Antonio - Στίχοι: Vincenzo De Crescenzo) Ναπολιτάνικη καντσονέτα - 3:34
06. SOLIDÃO - (Μουσική: Ferrer Trindande - Στίχοι: Joaquim Frederico De Brito) Πορτογαλέζικο «φάδο», αστικό λαϊκό τραγούδι - 2:52 
07. PIENSA EN MÍ - (Μουσική - Στίχοι: Agustín Lara) Ισπανικό τραγούδι από την ταινία «Ψηλά τακούνια», του Πέδρο Αλμοδόβαρ - 4:15
08. BÉSAME MUCHO - (Μουσική - Στίχοι: Consuelo Velázquez) - 3:30
09. ROM - (Μουσική: Νίκος Κυπουργός - Στίχοι παραδοσιακοί) Τραγούδι των Τσιγγάνων - 2:31
10. ΘΑΛΑΣΣΟΓΡΑΦΙΑ (II) - (Μουσική - Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος) - 1:10
11. ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΑΠ' Τ' ΑΛΓΕΡΙ - (Μουσική - Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας)
/ ΝΥΧΤΕΣ ΜΑΓΙΚΕΣ - (Μουσική - Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης) - 2:43
12. ΜΙΣΙΡΛΟΥ - (Μουσική - Στίχοι: Νίκος Ρουμπάνης) - 3:35
13. ΣΥΡΝΕΪΚΟΣ ΑΜΑΝΕΣ - Παραδοσιακό τραγούδι της Σμύρνης - 3:45
14. ΤΙ ΣΕ ΜΕΛΛΕΙ ΕΣΕΝΑΝΕ - Τραγούδι των προσφύγων από τη Μικρά Ασία - 2:39
15. ΛΙΛΗ Η ΣΚΑΝΤΑΛΙΑΡΑ - (Μουσική - Στίχοι: Παναγιώτης Τούντας) Ρεμπέτικο, Α' εκτέλεση: Ρόζα Εσκενάζυ - 3:42
16. ΠΟΥ ΝΑ ΒΡΩ ΓΥΝΑΙΚΑ ΝΑ ΣΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ - (Μουσική: Αντώνης Νταλγκάς - Στίχοι: Κώστας Ανατολίτης) Πολίτικο χασάπικο - 2:27
16. ΔΕΝ ΣΕ ΘΕΛΩ ΠΙΑ - Ναπολιτάνικη καντσονέτα με ελληνικούς στίχους, από τα «Καφέ - Σαντάν» της Σμύρνης - 1:44
17. ΤΣΑΝΤΙΡΙΜ - Τούρκικος καρσιλαμάς, Διασκευή: Στέλιος Καζαντζίδης - 3:44

CD 2
01. ΓΛΥΚΟΧΑΡΑΖΕΙ, ΞΥΠΝΗΣΕ - (Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας - Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης)
/ ΘΑ 'ΘΕΛΑ ΝΑ ΗΣΟΥΝ - (Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος - Στίχοι: Νίκος Βρεττός) - 4:27
02. ΚΟΙΤΑ ΜΕ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ - (Μουσική - Στίχοι: Άκης Πάνου) - 2:34
03. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΦΕΥΓΕΙΣ - (Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος - Στίχοι: Μανώλης Κουφιανάκης) - 3:31
04. ΦΟΒΑΜΑΙ - (Μουσική: Κώστας Χατζής - Στίχοι: Δανάη Στρατηγοπούλου ως Αργυρώ Καλλιγά)
/ ΤΡΕΛΟΣ Ή ΠΑΛΙΚΑΡΙ - (Μουσική: Κώστας Χατζής - Στίχοι: Σώτια Τσώτου) - 2:41
05. ΤΟΛΜΩ - (Μουσική: Αλέξης Παπαδημητρίου - Στίχοι: Εύη Δρούτσα) - 3:24
06. Λίγα λόγια για το ταξίδι… - 0:59
07. ΚΛΑΙΣ - (Μουσική: Λεό Ραπίτης - Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης) με τη φωνής της Σοφίας Βέμπο - 3:56
08. ΤΙ ΝΑ ΦΤΑΙΕΙ - (Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας - Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου) – 3:01
09. ΖΩΓΡΑΦΙΣΜΕΝΑ ΣΤΟ ΧΑΡΤΙ - (Μουσική: Μίμης Πλέσσας - Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος) - 2:27
10. ΠΕΡΒΟΛΙΑ - (Μουσική - Στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης) - 5:10
11. ΤΟ ΚΛΑΜΑ ΤΗΣ ΠΕΝΙΑΣ - (Μουσική: Μανώλης Χιώτης - Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης)
/ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΠΑΨΕ ΝΑ ΠΟΝΑΣ - (Μουσική: Μανώλης Χιώτης - Στίχοι: Αιμίλιος Σαββίδης) - 4:57
12. ΠΡΩΤΗ ΜΟΥ ΦΟΡΑ - (Μουσική - Στίχοι: Νινή Ζαχά) - 4:29
13. ΑΝΟΙΞΕ ΠΕΤΡΑ - (Μουσική: Μίμης Πλέσσας - Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος) - 4:06
14. ΚΑΜΙΑ ΦΟΡΑ - (Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος - Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης) - 5:13


Συμμετείχαν οι τραγουδιστές:
Στέλιος Σταυράκης, Όλγα Σπανού, Μάνια Ευαγγελίου, Κώστας Τριανταφυλλίδης.

Συμμετείχαν οι μουσικοί:
Γιώργος Κοντογιάννης (Μπουζούκι), Μιχάλης Σουρβίνος (Κιθάρα), Παναγιώτης Σαμαράς (Κιθάρα), Κωνσταντίνα Καπετανοπούλου (Σαντούρι), Μιχάλης Σωτηράκης (Μπουζούκι), Νίκος Τσεσμελής (Μπάσο), Αλέκος Χρηστίδης (Κρουστά), Τάσος Λιβέρης (Ντραμς), Αμίν Αλαγκαμπού (Κρουστά), Βαλεντίνο Μπέικοφ (Βιολί), Πλούταρχος Ρεμπούτσικας (Βιολοντσέλο), Βιολέτα Αναστασία (Βιολοντσέλο), Υβόνα Γκλίνκα (Φλάουτο, πίκολο), Θανάσης Ζέρβας (Κλαρίνο, σαξόφωνο), Λευτέρης Γρίβας (Ακορντεόν), Γιώργος Νιάρχος (Πιάνο), Κώστας Κλάββας (Πιάνο).




Παραγωγή:BMG Greece A.E.
Επιμέλεια παραγωγής: Λάμπρος Λιάβος, Γιάννης Σμυρναίος.
Επιλογή - Επιμέλεια τραγουδιών: Λάμπρος Λιάβας.
Ενορχήστρωση: Κώστας Κλάββας.
Ενορχήστρωση: Γιώργος Νιάρχος («Τολμώ», «Τι να φταίει», «Ζωγραφισμένα στο χαρτί»).
Διεύθυνση ορχήστρας: Κώστας Κλάββας (CD 1), Γιώργος Νιάρχος (CD 2).
Ηχογράφηση - Remix: Γιάννης Σμυρναίος.
Βοηθός ηχολήπτη: Νιόβη Παναγιωτάτου.

Το άλμπουμ κυκλοφόρησε από την «BMG / RCA» σε διπλό δίσκο ψηφιακής μορφής (74321 72383-2) και σε διπλή κασέτα (74321 72383-4) τον Νοέμβριο του 1999. Λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του έγινε «πλατινένιο», ξεπερνώντας σε πωλήσεις τα 50.000 αντίτυπα.

Η μουσική παράσταση της Μαρινέλλας «Με βάρκατο Τραγούδι» παρουσιάστηκε:
Στο «Θέατρο Γης» της Θεσσαλονίκης την 1 Σεπτεμβρίου 1999.
Στο «Ωδείον Ηρώδου του Αττικού» της Αθήνας, στις 18 Σεπτεμβρίου 1999.
Στο κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας (Ο.Α.Κ.Α), την 1 Οκτωβρίου 1999.
Στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στις 17 Οκτωβρίου 1999.
 
Ακολουθήστε μας: 
· YOUTUBE 

Photo credit: Eurokinissi © 1999
| Lambros Liavas (Professor of Ethnomusicology at the Faculty of Music Studies in the National and Kapodistrian University of Athens) gave an interview to Paschalis Dimou for the Taxidiotiki kinisi (Traveling news), analyzing the musical phenomenon Marinella, on the occasion of the release of her live album “Me varka to Tragoudi (On a boat of song)” by BMG Greece in November, 1999. | Source: TAXIDIOTIKI KINISI (Newspaper special section)

CD 1.
01. Pame sto agnosto (Μusic: Menelaos Theofanidis - Lyrics: Dimitris Evaggelidis) 3:03
02. Cheretismos…” 0:51
03. Thalassografia (Μusic - Lyrics: Dionissis Savvopoulos) 3:26
04. “Andra mou pai” (Song of the Greek-speaking southern Italy(Μusic - Lyrics: Franco Corlianò) – 4:04
05. “Luna rossa” (Neapolitan Canzonetta(Music: Viscione Antonio - Lyrics: Vincenzo De Crescenzo) 3:34
06. “Solidão (Portuguese Fado, urban folk song)
(Music: Ferrer Trindande - Lyrics: Joaquim Frederico De Brito) – 2:52
07. “Piensa en mí” (Song from the Spanish film “Tacones lejanos” by Pedro Almodóvar)
(Music - Lyrics: Agustín Lara) – 4:15
08. “Bésame mucho (Music - Lyrics: Consuelo Velázquez) 3:30
09. “Rom” (Song of the gypsies) (Μusic: Nikos Kipourgos - Traditional Romani lyrics) 2:31
10. “Thalassografia (Μusic - Lyrics: Dionissis Savvopoulos) - 1:10
11. “Ena tragoudi ap' t' Algeri (Μusic - Lyrics: Apostolos Kaldaras)
/ Nichtes magikes (Μusic - Lyrics: Vassilis Tsitsanis) 2:43
12. “Misirlou (Music - Lyrics: Nikos Roumpanis) 3:35
13. “Syrmeikos amanes  (Traditional song of Smyrna) 3:45
14. “Ti se melli esenane– (Traditional song of Asia Minor refugees) 2:39
15. “Lili, i skandaliara” (Rempetiko song, first performance: Roza Eskenazi)
– (Μusic - Lyrics: Panagiotis Tountas) 3:42
16. Pou na vro gineka na sou miazi” (Chasapiko song of Constantinople)
– (Music: Antonis Ntalgkas - Lyrics: Kostas Anatolitis) 2:27
16. “Den se thelo pia(Neapolitan Canzonetta with Greek lyrics of Smyrna) 1:44
17. “Tsantirim(Traditional Turkish Karsilamas, adaptation by Stelios Kazantzidis) 3:44

CD 2.
01. “Glikocharazi, xipnise (Μusic: Giorgos Zampetas - Lyrics: Charalambos Vasileiadis)
/ Tha 'thela na isoun (Μusic: Giorgos Hadjnasios - Lyrics: Nikos Vrettos) 4:27
02. “Kita me sta matia (Μusic - Lyrics: Akis Panou) 2:34
03. “Den ine pou fevgis (Μusic: Giorgos Hadjnasios Lyrics: Manolis Koufianakis) – 3:31
04. “Fovame (Μusic: Kostas Chatzis - Lyrics: Danae Stratigopoulou as Argiro Kalliga)
/ “Trelos i palikari (Μusic: Kostas Chatzis - Lyrics: Sotia Tsotou) 2:41
05. Tolmo (Μusic: Alexis Papadimitriou - Lyrics: Evi Droutsa) 3:24
06. “Liga logia gia to taxidi…” 0:59
07. “Kles” - with the voice of Sofia Vembo (Μusic: Leo Rapitis - Lyrics: Kostas Kofiniotis) 3:56
08. “Ti na ftei (Μusic: Giorgos Zampetas - Lyrics: Dimitris Christodoulou) – 3:01
09. “Zografismena sto charti(Μusic: Mimis Plessas - Lyrics: Akos Daskalopoulos) 2:27
10. “Pervolia (Μusic - Lyrics: Mimis Theodorakis) 5:10
11. “To klama tis penias (Μusic: Manolis Chiotis - Lyrics: Christos Kolokotronis)
/ “Kardia mou, papse na ponas(Μusic: Manolis Chiotis - Lyrics: Emilios Savvidis) 4:57
12. Proti mou fora (Μusic - Lyrics: Nini Zacha) 4:29
13. “Anixe petra (Μusic: Mimis Plessas - Lyrics: Lefteris Papadopoulos) 4:06
14. “Kamia fora(Μusic: Giorgos Hadjnasios - Lyrics: Michalis Bourboulis) 5:13




The musical performance “Me varka to Tragoudi (On a boat of song)” was presented:
On September 1, 1999, at the Earth (Gis) Theatre in Thessaloniki.
On September 18, 1999, at the “Odeon of Herodes Atticus” in Athens (Live recording).
On October 1, 1999, at the small Olympic Stadium (O.A.K.A) in Athens,
On October 17, 1999, at the Athens Concert Hall.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου