13 Φεβρουαρίου 2014

Η Μαρινέλλα συναντά τη Βέμπο και καταφέρνει να μας ταξιδέψει (Κριτική)

Από μικρή είχε όνειρο να γίνει Σοφία Βέμπο
και εδώ πραγματικά γίνεται, χαρίζοντάς μας
μία από τις μεστότερες ερμηνείες της καριέρας της!
 
Marinella singing "Ela gi' apopse (Come for tonight)" at the Badminton Theater.
| Photo credit: Eleni Poupoulidou (NDP) © January 28, 2014
 
Από τον δημοσιογράφο Γιώργο Χαρωνίτη
για την μουσικοθεατρική παράσταση
«Η Μαρινέλλα συναντά τη Βέμπο»
για το περιοδικό «Αθηνόραμα»
 
Κυκλοφορία: Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014
(έως Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου), Αθήνα


         Συνεχίζοντας μια παράδοση που έστησε και καλλιεργεί τα τελευταία χρόνια, το Θέατρο «Μπάντμιντον» υλοποιεί ένα «όνειρο»: Τη συνάντηση της Μαρινέλλας με το διαχρονικό της είδωλο, την Σοφία Βέμπο. Μια παρά­σταση πολυπρόσωπη, πολυ­σύνθετη, φιλόδοξη, που αντλεί από την ανεξάντλητη μυθολογία της «vintage» ελλη­νικής μουσικής και καταφέρνει να μας ταξιδέψει…

Marinella singing "Londra, Parisi (London, Paris)"
at the Badminton Theater, on January 28, 2014.
| Photo credit: Eleni Poupoulidou (NDP) ©
         Πολύ σωστά η έμφαση δίνεται στην κεντρική ερμηνεία της Μαρινέλλας, καθώς κατά μία έννοια ο θεατής προσεγγίζει το μύθο της Σοφίας Βέμπο (κυρίως) μέσα από τα μάτια της. Από μικρή είχε όνειρο να γίνει Σοφία Βέμπο κι' εδώ πραγματικά γίνεται, χαρίζοντάς μας μία από τις μεστότερες ερμηνείες της καριέρας της. Τα όπλα του κλασικού μουσικού­ θεάτρου, δηλαδή η μουσική­ και ο χορός, η γενική «stage performance» και η θεατρική πλοκή αξιοποιούνται με ωραίο τρόπο­. Ο Λάμπρος Λιάβας έχει κάνει, με τη σοβαρότητα και την επιστημοσύνη που τον διακρίνει, την ιστορική μουσική έρευνα που απαιτείται για μια τέτοια παραγωγή, κρατώντας όμως το ιδιαίτερο «touch» του «fan». Αίσθηση που εκ των πραγμάτων περνάει και στα κείμενα του Πέτρου Ζούλια. Ο Γιώργος Ζαχαρίου χειρίζεται με πραγματική μαεστρία τις μουσικές και ο Φωκάς Ευαγγελινός εφαρμόζει την «expertise» του με την πρέπουσα ευαισθησία -σε σημεία μάλιστα γίνεται σχεδόν ανεπαίσθητος. Έτσι το δημιουργικό «team» έχει τις προδιαγραφές που χρειάζονται από χέρι…

         Οι ερμηνείες στους βασικούς ρόλους είναι εξαιρετικές. Ο Χρήστος Στέργιογλου δημιουργεί έναν σπουδαίο Μίμη Τραϊφόρο και ο Αντώνης «Παυλάρας» Λουδάρος για άλλη μία φορά μας πείθει ότι βρίσκεται πραγματικά στο στοιχείο του -όπως συμβαίνει σε όλες τις παραστάσεις που τον έχουμε απολαύσει τελευταία. Αυτοί οι δύο ρόλοι είναι που στηρίζουν όλη τη θεατρική πλοκή και αναδεικνύουν το «status» της Σοφίας Βέμπο / Μαρινέλλας.

         Ένα «status» που επί σκηνής η Μαρινέλλα αποδίδει με σύνεση στο θεατρικό μέρος και με ωριμότητα στο μουσικό. Για την ακρίβεια, η τραγουδιστική ερμηνεία είναι απείρως μεστότερη από αυτήν που μας είχε δώσει δισκογραφικά η Μαρινέλλα πριν από τριάντα (και βάλε) έτη. Οι τρεις τους (Μαρινέλλα, Λουδάρος, Στέργιογλου) δίνουν μια ενδιαφέρουσα σκηνική ζωή σε ένα μύθο που είτε το θέλουμε είτε όχι παραμένει μύθος -ίσως υπερεκτιμημένος, καθώς σφραγίστηκε κυρίως από το έπος του '40 και δεν θα μπορούσε να φτάσει σε ανάλογα ύψη ούτε νωρίτερα ούτε αργότερα.


Marinella singing "To tragoudi tou Nilou (The Nile song)" at the Badminton Theater.
| Photo credit: Eleni Poupoulidou (NDP) © January 28, 2014

         Η συνολική παραγωγή είναι επα­γγελματικά άρτια και τα βασικά επιμέρους στοιχεία (σκηνοθεσία, σκηνογραφία, κοστούμια, φωτισμοί κλπ.) κινούνται στα επίπεδα­ που πρέπει ώστε ένας πολυπρόσωπος θίασος -«too long to be mentioned»- να δίνει μια πολύ καλή «performance». Αυτό είναι πια μια από τις ποιότητες των ανθρώπων του συγκεκριμένου θεάτρου, που φροντίζουν ιδιαίτερα­ ώστε να υπάρχει το μέγιστο και βέλτιστο­ καλλιτεχνικό «output». Με πενήντα «memorable» τραγούδια και μια αναδρομή στην καλλιτεχνική πορεία της Σοφίας Βέμπο από τη «χρυσή εποχή» της νεότητας, το θρυλικό έπος του '40 και την Κατοχή μέχρι τον κοσμοπολιτισμό και το μεταπολεμικό θέατρο, με εμβόλιμες δόσεις δημώδους προσέγγισης τόσο χαρακτηριστικά δημοφιλείς στην καριέρα της, ο θεατής (ειδικά μιας κάποιας ηλικίας) απολαμβάνει μια παράσταση που τον καλύπτει από ποικίλες όψεις: νοσταλγικές, ιστορικές, καλλιτεχνικές και, βέβαια, ψυχαγωγικές. Μια παράσταση που μπορεί να μη συγκλονίζει στο σύνολό της, αλλά περιέχει πολλές στιγμές συγκίνησης.

Ακολουθήστε μας: 
· YOUTUBE 
 
| Article - review by Greek journalist Giorgos Charonitis about the Grande Dame of the Greek Song Marinella for the Athenian magazine Athinorama, on the occasion of her musical performance “I Marinella synanta ti Vempo (Marinella meets Sofia Vembo)”, written and directed by Petro Zoulias, at the Badminton Theater in Athens, Greece, from January 22, 2014. | Published: February 13 - 19, 2014 | Source: ATHINORAMA Magazine

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου