13 Μαρτίου 2013

Yunan divası Marinella yeniden İstanbul’da (Görüşme)

Η Μαρινέλλα στο νυχτερινό κέντρο «Διογένης Studio» της Αθήνας, στις 7 Νοεμβρίου του 2008.
"Yunanistan’ın divası Marinella, İstanbul’da Ege rüzgarı estirdi…"
| Photo credit: Manolis Chiotis © November 7, 2008

Marinella's interview to Cenk Erdem
for the newspaper «Şalom»

Published: March 13, 2013, Turkey

Photos by Manolis Chiotis ©


Yunanistan müzik tarihinin en çok satan albüm rekorunun sahibi, Atina gecelerine cesur şovları ilk kez taşıyan isim olarak ün salan Marinella, uzun yıllar sonra 18 Nisan’da İş Sanat sahnesinde müzikseverlerle buluşacak.

Müthiş sesiyle zamanında Frank Sinatra’nın hayranlığını kazanan ve renkli sahnesiyle 60’larda Yunan eğlence dünyasında devrim yaratan Marinella’nın 66 albümlük dev bir diskografisi ile sinema/tiyatro alanında gerçekleştirdiği unutulmaz rolleri var.

Marinella, dünyanın en ünlü sahnelerinde konserler verdiği halde, köklerinin olduğu İstanbul’a geliyor olmaktan büyük heyecan duyuyor. “Şarkıların Yüce Tanrıçası” unvanı ile müzik dünyasının efsanevi seslerinden biri olan sanatçı ile İstanbul konseri öncesinde ilk röportaj şansını yakaladım.

- Müzikte 40 yılı geride bırakmış ünlü bir sessiniz bir süperstar olacağınızı; ilk kez ne zaman hissetmeye başladınız?
- Büyük bir yıldız olacağımı hiç hissetmedim. Ayrıca başarı, en iyi, en büyük gibi ifadeleri de hiç anlamıyorum ve bunun için Tanrı’ya teşekkür ediyorum. Çünkü bunlara kapılırsanız hiçbir şey olamazsınız. Akışına bırakacaksınız. Peşlerine düşmeyeceksiniz ve önünüze bakacaksınız. Amaçlarınıza ulaşmak için başkalarını incitmeyeceksiniz; ama hepsinden önemlisi duyarlılığınızı kaybetmeyeceksiniz. Biz sanatçılar küçük çocuklar gibiyiz. Birer havai fişek gibi parlayıp kaybolan çok büyük sesler, harika insanlar gördüm.

Η Μαρινέλλα στο νυχτερινό κέντρο «Διογένης Studio» της Αθήνας, στις 6 Δεκεμβρίου του 2008.
Photo credit: Manolis Chiotis ©
December 6, 2008
- Ayrıca birçok sinema filmi ve tiyatro oyunuyla da meşhur bir yıldızsınız; hiç sürekli performanstan yorulduğunuzu hissettiğiniz olmadı mı?
- Benim esas işim performans. Tüm bu yıllar boyunca en iyi bildiğim iş performans oldu. Aktrislik peşisıra geldi çünkü sunulan koşullar harikaydı ve kaçırmak istemedim. Sonrasında kendimi yapabileceklerim ve farklı olarak neler verebileceğim konusunda da sınamak istedim. Ve elbette hiçbir zaman işimden yorulmadım; ne şarkıcı ne de aktris olarak, çünkü seçtiğim ve sevdiğim işi yaptım.

- İlk büyük çıkışınız şarkınız “Stalia - Stalia” ile 1967 yılında gerçekleşmiş; “Stalia - Stalia” şarkınız uğurunuz sayılmaz mı?
- Stalia - stalia” tam manasıyla benim uğurum, çünkü Aliki Vouyiouklaki şarkıyı söylemek istememiş ve şarkı bana geldi. Dahası, bu uğur bana birçok diğer şarkıyla yükselmem için ilk fırsatı vermiş oldu.

- İstanbul’da kökleriniz olduğunu biliyorum, peki İstanbul sizin için neler ifade ediyor?
- Evet, İstanbul’da köklerim var çünkü annem ve babam İstanbul’dan gelmişler. Küçükken, kuzenlerimle ve amcalarımla Büyükada’da harika yazlar geçirirdim.

Η Μαρινέλλα στο νυχτερινό κέντρο «Διογένης Studio» της Αθήνας, στις 6 Δεκεμβρίου του 2008.
Marinella at the "Diogenis Studio"
in Athens, on December 6, 2008.
| Photo credit: Manolis Chiotis ©
- 18 Nisan’da İstanbul’da sahneye çıkıyorsunuz; peki İstanbul’da sahneye çıkıyor olmak neler hissettiriyor?
- Çok heyecanlanıyorum; çünkü neredeyse dünyanın heryerinde şarkı söylememe rağmen Stelios Kazantzidis ile birlikte olduğum zamanlardan bu yana İstanbul’da çok uzun yıllardan sonra ilk kez şarkı söylüyor olacağım. O zamanlar Beyoğlu’nda Lale sinemasında sahneye çıkmıştık. 18 Nisan’da İş Sanat’taki konser bana çok uzun zamandır yapmak istediğim gibi İstanbul izleyicisi ile yeniden yakınlaşma fırsatı veriyor.

- 1960’larda Yunanistan’da şovlarınızdaki sahne icatlarınızla sizin şimdilerin Madonna’sı ya da Lady Gaga’sı gibi olduğunuzu söyleyebilir miyiz?
- Elbette, Yunanistan’da şovlarımda öncülük ettiğimi söyleyebilirsiniz. Kısa saçlı, pantolonlu, pahalı kostümler giyen ilk kadın şarkıcıydım. Sahneye tiyaro ışıkları koyup, atmosferle de Atina’da eğlence anlayışını değiştirdiğimi söyleyebilirim.

- Şimdiye kadar 66 albüm yayınladınız, peki sırada yeni bir albüm planı var mı?
- Gerçek şu ki yeni bir albüm yapmak istiyorum, ama bana gerçekten ilham veren şarkılar bulmam lazım. Maalesef, şimdiye kadar gelen şarkılar beni hayal kırıklığına uğrattı. Yeni bir albüm olması için sıradışı şarkılar olması lazım.

- Yunanistan’da sahnelere meşhur Chicago müzikali ile döndünüz; Chicago müzikalinin en sevdiğiniz tarafı?
- Chicago” müzikalinde başrol değildim. Mama Morton rolü küçük bir roldü ama ben özellikle çok severek seçtim ve herkes bana çok yakıştığını söylüyor. Genel olarak müzikalde yeni ve sürprizli bir rol deneyimlemiş oldum ve oynadığım her dakikasından da çok keyif aldım.

- Ayrıca geçtiğimiz sene gece eğlencelerine de Antonis Remos ve Natassa Theodoridou ile büyük ilgi gören kulüp performansları ile geri döndünüz; peki gece hayatını da seviyor musunuz?
- Artık konser, tiyatro ve özel geceleri; kulüp performanslarına tercih ettiğimi söyleyebilirim. Gece yaşantısı ve eğlenceleri eskiden çok farklı bir düzeydeydi. Son zamanlarda Antonis Remos ile Athinon Arena’da ve Natassa Theodoridou ile Votanikos’ta gece sahne yaptım çünkü her ikisi de birlikte çalışmazdan önce de çok sevdiğim ve dinlediğim isimlerdi; bana göre her ikisi de dönemlerinin en başarılı şarkıcıları.


Zeki Müren & Marinella & Stelios Kazantzidis at the Lale Sinemasi Theatre
in Beyoğlu, Istanbul, Turkey, in March, 1962 

- Efsanevi bir şarkıcı olarak bizden de kariyerine aşağı yukarı sizinle aynı dönemlerde başlayan Ajda gibi efsanevi isimleri tanıyor musunuz?
- Oraya Kazantzidis ile geldiğim zamanlarda ülkenizin büyük sanatçıları Ajda Pekkan ve Zeki Müren’le tanışmıştım.

- Konseriniz dışında ekstra zamanınız kalırsa, İstanbul’da en çok neler yapmak istersiniz?
- Ailemi ziyaret etmek için ve güzel bir yürüyüş yapmak için Büyükada’ya kaçmak isterdim. Ayrıca, Kapalıçarşı’yı, Galata’yı gezmek isterim. Ayrıca bir kez daha İstanbul’a hayran kalmak üzere Aya Sofya’yı, Topkapı’yı ve Boğaz’ı da gezmek isterdim.


Live performance at the İş Sanat İstanbul Hall, on April 18, 2013
| Photo credit: Tassos Vrettos © 2005

MARINELLA
Konserí 18 Nisan 2013, 20:00,
İş Sanat Kültür Merkezi, İstanbul
(http://bit.ly/Is_Sanat_Marinella)

Follow us: 
· YOUTUBE 
 
| The Grande Dame of the Greek Song Marinella gave an interview to Cenk Erdem (music journalist and press manager) from “Pasión Turca” (management / booking agency) for the Turkish newspaper Şalom, on the occasion of her live concert (together with the Greek singer Kostas Karafotis and her orchestra) at the “İş SanatIstanbul Hall (İş Sanat Kültür Merkezi) in Istanbul, Turkey, on April 18, 2013. Tickets are available online at www.issanat.com.tr. | Published: Wednesday, March 13, 2013 | Source: ŞALOM GAZETESI Newspaper

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου