1 Φεβρουαρίου 2017

Στον καθρέφτη του Παλλάς (Κριτικές)

ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ · ΤΑΚΗΣ ΖΑΧΑΡΑΤΟΣ
«Στον καθρέφτη του Παλλάς»

31 Δεκεμβρίου 2016 έως 29 Ιανουαρίου 2017
Είκοσι μοναδικές παραστάσεις στο Θέατρο «Παλλάς»

Η πρώτη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία του 2017
πήρε παράταση για δώδεκα επιπλέον παραστάσεις:
από τις 23 Μαρτίου έως τις 9 Απριλίου 2017

Marinella, Takis Zacharatos, Stamatis Fasoulis, Dimitris Papazoglou
and Giannis Christodoulopoulos at the Pallas Theater in Athens.
| Photo by NDP Photo Agency © December 31, 2016

Η Μαρινέλλα, η Μεγάλη Κυρία του Ελληνικού Τραγουδιού, και ο Τάκης Ζαχαράτος, ο εξαιρετικός «σόου-μαν» με τα χίλια πρόσωπα, συνεργάστηκαν για πρώτη φορά τον Μάρτιο του '16, πραγματοποιώντας τρεις πολύ επιτυχημένες συναυλίες στην Αυστραλία. Εννέα μήνες αργότερα, «επισφράγισαν» την καλλιτεχνική τους συνύπαρξη επί Ελληνικού εδάφους, παρουσιάζοντας ένα ολοκαίνουργιο, λαμπερό και εντυπωσιακό υπερθέαμα στο Θέατρο «Παλλάς» της Αθήνας, με τίτλο «Μαρινέλλα - Ζαχαράτος στον καθρέφτη του Παλλάς», κάτω από την σκηνοθετική μπαγκέτα του Σταμάτη Φασουλή.


«Στον καθρέφτη του Παλλάς, σαν μινόρε μιας βραδιάς,
σαν κοντσέρτο από γέλια και τραγούδι σούπερ class,
καθρεφτίζεται η ζωή μας με χιλιάδες μέτρα στρας!
Με καλώδια και ήχους σε προφίλ και σε ανφάς,
ίσως βρεις ό,τι ζητάς στον καθρέφτη του Παλλάς»

Marinella, the Grand Dame of the Greek Song
and the talented showman with a thousand faces
Takis Zacharatos presented the brilliant performance
Marinella - Zacharatos in the mirror of the Pallas”
accompanied by group of ten young singers and
dancers, at the Pallas Theatre in Athens,
from December 31, 2016, until January 29, 2017!
| NDP Photo Agency © December 31, 2016
Τους στίχους και τα κείμενα της παράστασης έγραψε ο Γιάννης Ξανθούλης, τη μουσική έγραψε και ενορχήστρωσε ο Γιάννης Χριστοδουλόπουλος, τις χορογραφίες ετοίμασε ο Δημήτρης Παπάζογλου, τα σκηνικά ο Μανώλης Παντελιδάκης, τα κοστούμια η Ντένη Βαχλιώτη και τους φωτισμούς η Ελευθερία Ντεκώ. Τα σατιρικά κείμενα του Τάκη Ζαχαράτου επιμελήθηκε ο Πάνος Έξαρχος. Τις φωτογραφίες ο Τάσος Βρεττός.

Τους δυο πρωταγωνιστές πλαισίωσαν δέκα νεαροί και ταλαντούχοι καλλιτέχνες (αλφαβητικά): Ζωή Βατίστα, Γρηγόρης Γεωργίου, Γιάννης Γιαννάτσης, Χριστίνα Ελληνοδέλη, Νίκος Ζιάζιαρης, Εύα Σταμάτη, Γιώργος Τσουρουνάκης, Αλέξανδρος Φιλιππόπουλος, Κωνσταντίνος Φραντζής και Στράτος Χατζηδάκης.

Μαζί τους, επί σκηνής, οι μουσικοί: Σπύρος Καραμήτσος (ντραμς), Τζώρτζης Τσιρόπουλος (πιάνο, σαξόφωνο), Δημήτρης Μαργιολάς (μπουζούκι), Ανδριανή Γιακουμέλου (πλήκτρα), Χάρης Χαραλάμπους (μπάσο), Ερέν Αλίογλου (κρουστά), Παναγιώτης Σαμαράς (κιθάρα).


«Στον καθρέφτη του Παλλάς, πότε κλαις - πότε γελάς,
είναι που όλα αυτά τα φώτα σε φωτίζουν με ένα φλας,
τρία πάνω, τρία κάτω κι' η ζωή σου είναι τζαζ!
Κι' έτσι να ονειρευτούμε με τη φλόγα μιας φωτιάς
που μας καίει με υποσχέσεις μιας μεγάλης αγκαλιάς»

Marinella, Takis Zacharatos, Stamatis Fasoulis, Dimitris Papazoglou
and Giannis Christodoulopoulos at the Pallas Theater in Athens.
| Photo by NDP Photo Agency © December 31, 2016

Μια μεγάλη παραγωγή από την εταιρεία «Αθηναϊκά Θέατρα Α.Ε» του ζεύγους Διονύση Παναγιωτάκη και Έλενας Κούρκουλα, που ξεκίνησε την Παραμονή Πρωτοχρονιάς για είκοσι μόνο παραστάσεις (από το Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2016 έως την Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2017) και κατάφερε με είκοσι απόλυτα «sold out» (εξάντληση των εισιτηρίων) να πάρει παράταση για δώδεκα επιπλέον βραδιές: από την Πέμπτη 23 Μαρτίου έως την Κυριακή 9 Απριλίου 2017 (Κυριακή των Βαΐων), αποτελώντας την πρώτη μεγάλη -καλλιτεχνική και εμπορική- επιτυχία της θεατρικής Αθήνας για το 2017.


«Στον καθρέφτη του Παλλάς λέμε “ή ταν ή επί τας
να μετρώ τις αντοχές μουνα μετρήσω κιαν με πας,
κιαν η σχέση μας μετράει στο τερέν της λησμονιάς!
Έξω ας τραγουδούν σεγκόντα ο Βοριάς και ο Νοτιάς
Στον καθρέφτη του Παλλάς»

Marinella and Takis Zacharatos singing at the Pallas Theater in Athens.
| Photo by NDP Photo Agency © December 31, 2016 (Premiere)

Συγγενείς, φίλοι, συνεργάτες και θαυμαστές των καλλιτεχνών έδωσαν το «παρών» σ' αυτές τις παραστάσεις και τους καταχειροκρότησαν, όπως η Άλκηστις Πρωτοψάλτη, ο Μάριος Φραγκούλης, η Γλυκερία, ο Στέλιος Φωτιάδης, η Νατάσα Θεοδωρίδου, ο Αντώνης Ρέμος, η Υβόννη Μπόσνιακ, ο Γιώργος Περρής, ο Γρηγόρης Βαλτινός, η Άννα Βερούλη, ο Νίκος Μιχαλόπουλος, η Μαρία Μπεκατώρου, η Τζωρτίνα με την οικογένεια της κ.α.

Διαβάστε παρακάτω κάποια αποσπάσματα από άρθρα - κριτικές που δημοσιεύτηκαν σε ιστοσελίδες και έντυπα γι' αυτή την απρόσμενη και ανεπανάληπτη καλλιτεχνική συνύπαρξη, που μάγεψε, συγκίνησε και ενθουσίασε 32.000 θεατές!


Εντυπωσιακή και υπερθεαματική ήταν η πρεμιέρα της παράστασης «Μαρινέλλα - Ζαχαράτος στον καθρέφτη του Παλλάς» (παραγωγή: Αθηναϊκά Θέατρα) την τελευταία μέρα της περασμένης χρονιάς και τις πρώτες ώρες του 2017. (…)
Η αυλαία άνοιξε με την Μαρινέλλα και τον Τάκη Ζαχαράτο να ερμηνεύουν το καινούργιο τραγούδι που έγραψε ειδικά για την παράσταση ο Γιάννης Χριστοδουλόπουλος με τίτλο «Στον καθρέφτη του Παλλάς». Το κατάμεστο Παλλάς ξεσπάει σε δυνατά χειροκροτήματα και ο Τάκης Ζαχαράτος μένει μόνος στη σκηνή.
Με πανέξυπνα κείμενα και βιντεοπροβολές, ο ασύγκριτος Τάκης Ζαχαράτος δεν αφήνει κανέναν και τίποτα όρθιο. (…) Πρόσωπα και καταστάσεις εμφανίζονται και ξεχωρίζουν στη σκηνή του Παλλάς, με τον Τάκη Ζαχαράτο να κερδίζει το θερμό χειροκρότημα του κοινού.
«Όλη η πόλη είσαι εσύ, εσύ που πια δε μ' αγαπάς / Όλος ο κόσμος είσαι εσύ, και πού αλλού να πάω» ακούγεται, και η αξεπέραστη Μαρινέλλα εμφανίζεται στη σκηνή. Πραγματικό παραλήρημα ενθουσιασμού από τον κόσμο για την Μαρινέλλα. (…) Η Μαρινέλλα κατορθώνει κάθε φορά να ερμηνεύει τα τραγούδια της με τέτοιο τρόπο, ώστε να φαίνονται όλα καινούργια. Αν αυτό δεν είναι φωνητικό θαύμα, δεν ξέρω τι άλλο μπορεί να είναι!
Το πρώτο μέρος τελειώνει με δύο Μαρινέλλες. Πρόζα αλλά και δεύτερο νέο τραγούδι του Γιάννη Χριστοδουλόπουλο, όπου… Αλλά καλύτερα να το ανακαλύψετε όταν θα δείτε την παράσταση, διότι πρόκειται για μία από τις κορυφαίες στιγμές της βραδιάς.
Το δεύτερο μέρος ανοίγει ο Τάκης Ζαχαράτος με «Βίρα τις άγκυρες» -θα τον λατρέψετε σε αυτή την έναρξη- και συνεχίζει με μιμήσεις που θα κάνετε καινούργιο συκώτι. Στη συνέχεια, θα ακούσετε από την Μαρινέλλα τα λατρεμένα τραγούδια του Μίμη Πλέσσα και του Γιώργου Ζαμπέτα. (…) Πραγματικά θα παρακαλάτε να μην τελειώσει η παράσταση, η οποία έχει κι' άλλες εκπλήξεις και στιγμές αλησμόνητες. Πρόκειται για το πιο λαμπερό, μουσικό υπερθέαμα της χρονιάς!

ΒΑΣΙΛΗΣ ΝΑΤΣΙΟΣ για την ιστοσελίδα «Cosmopoliti.com»,
 στις 3 Ιανουαρίου 2017


Η μεγάλη στραφταλιζέ αυλαία του «Παλλάς» ανοίγει αργά και στην θέση της αποκαλύπτεται μια νέα μικρότερη αυλαία που ανοίγει επίσης. Στο βάθος αποκαλύπτεται μια λευκή σκάλα, στη μέση της οποίας βρίσκονται δυο λαμπερές υπάρξεις. Είναι η Μαρινέλλα και ο Τάκης Ζαχαράτος.
Εκείνη, μια πρωτοπόρος της διασκέδασης. Η πρώτη που φόρεσε το «show» με τέτοια δυναμική και τέτοια αξιοπρέπεια. Η μόνη που μπορεί να ταιριάξει μπροστά της η λέξη «μύθος». Μετά από τα αμέτρητα χρόνια που τραγουδά, αντέχει ακόμα να είναι σύγχρονη, απλή μέσα στο φως της. Η Μαρινέλλα είναι, ακόμα και σήμερα, μια περσόνα μοναδική, μια «star» άνευ προηγουμένου.
Εκείνος ένας μύστης του θεάματος. Εισήγαγε την μίμηση στην ελληνική πραγματικότητα και δημιούργησε το επάγγελμα του, ανάγοντάς το σε επιστήμη. Ο Τάκης Ζαχαράτος ενσαρκώνει με τη φωνή και την παρουσία του όλη την ελληνική πραγματικότητα με έναν τρόπο απόλυτα λαμπερό, διατηρώντας ταυτόχρονα τις βασικές αρχές της σάτιρας.
Αυτές οι δύο κατηγορίες καλλιτεχνών ενώνονται επί σκηνής και παρουσιάζουν αυτό που ξέρουν να κάνουν καλύτερα… «Στον καθρέφτη του Παλλάς».
Το αποτέλεσμα αυτής της συνύπαρξης ήταν ένα πολυσυλλεκτικό μουσικό πρόγραμμα, σαν «musical», σαν καμπαρέ, σαν μουσική παράσταση… Στην ουσία του είναι ένα «show» βασισμένο στο αστείρευτο ταλέντο δύο ανθρώπων.
Ο Τάκης Ζαχαράτος θα μιμηθεί πολιτικούς και καλλιτέχνες σκορπώντας γάργαρα γέλια στο κοινό. Θα σχολιάσει την πολιτική, κοινωνική και καλλιτεχνική πραγματικότητα. Θα σατιρίσει το Γιώργο Μαζωνάκη και τη Νατάσσα Μποφίλιου και θα ανοίξει διάλογο με τον Ντόναλντ Τραμπ.
Η Μαρινέλλα θα αυτοσαρκαστεί μαζί του, αλλά κυρίως θα τραγουδήσει. Θα τραγουδήσει πολύ. Και θα τραγουδήσει υπέροχα. Θα μας πει όλες της τις μεγάλες επιτυχίες. Θα μας θυμίσει ξανά και ξανά πώς και γιατί δημιουργήθηκε ο μύθος της.
(…) Κι' αν αναρωτιέστε πόση λάμψη μπορούμε να αντέξουμε μια τέτοια εποχή, η απάντηση είναι οι ουρές του κόσμου έξω από το «Παλλάς». Ακριβώς γιατί ούτε η Μαρινέλλα, ούτε ο Ζαχαράτος είναι εκτός πραγματικότητας. Απλά είναι στο αίμα τους να κάνουν τους άλλους να ξεχνιούνται. Χωρίς έπαρση και αυθάδεια. Αλλά με μια γλυκιά, υπέρλαμπρη παρηγοριά…

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ για την ιστοσελίδα «Musicity.gr»,
 στις 4 Ιανουαρίου 2017


Photo credit: Tassos Vrettos © November 28, 2016

Η παραγωγή των «Αθηναϊκών Θεάτρων» εντυπωσιακότατη, η σκηνοθετική δουλειά του «μετρ» Σταμάτη Φασουλή ζηλευτή, τα κείμενα και οι στίχοι του μοναδικού Γιάννη Ξανθούλη αληθινά εμπνευσμένα, η ενορχήστρωση και τα νέα τραγούδια που έγραψε για την παράσταση ο χαρισματικός Γιάννης Χριστοδουλόπουλος έξοχα, οι χορογραφίες του έμπειρου Δημήτρη Παπάζογλου ζηλευτές, η σκηνογραφική πινελιά του άξιου Μανώλη Παντελιδάκη υπέροχη, τα κοστούμια της θέας Ντένης Βαχλιώτη συναρπαστικά και οι φωτισμοί της καίριας Ελευθερίας Ντεκώ άψογοι!
«Στον καθρέφτη του Παλλάς, πότε κλαις - πότε γελάς…» λέει ένας στίχος και πράγματι, στην ομώνυμη εξαιρετική αυτή παραγωγή, καί γελάς μέχρι δακρύων καί συγκινείσαι βαθιά! Στην Έναρξη βγαίνουν υπέρλαμπροι μαζί Μαρινέλλα - Ζαχαράτος, τραγουδάνε το κομμάτι «Στον καθρέφτη του Παλλάς» και κλείνουν το μάτι για όσα έρχονται. Μετά ο «δαιμόνιος» Τάκης μένει μόνος στη σκηνή και μιμείται με τον μοναδικό τρόπο που έχει πολλά και διαφορετικά πρόσωπα με φωνές και αξεσουάρ, ενώ παράλληλα «τα σπάνε» και οι βιντεοσκοπημένες μεταμορφώσεις του. Τι χαρισματικό πλάσμα είναι αυτό και πώς «γίνεται» τόσα πολλά πρόσωπα! (…)
Μαρινέλλα μοναδική, αναντικατάστατη, σαρωτική, χειμαρρώδης, ακάματη, συγκλονιστική, εκθαμβωτική. Η μεγάλη -όχι σε ηλικία γιατί ουσιαστική είναι… μικρότερη όλων μας- Κυρία του τραγουδιού παίρνει τη σκυτάλη και απογειώνει το κοινό με τις σπουδαίες ερμηνείες της. Κάθε της τραγούδι και ένα μονόπρακτο. Γελάει και συγκινείται, δονείται και δονεί, πονάει και αγαπάει, χωρίζει και κομματιάζεται, γλεντά και σε ξεσηκώνει, χορεύει και μαγεύει. Δεν μπορεί κανείς μας να περιγράψει αυτό το «φαινόμενο», γιατί για «φαινόμενο» πρόκειται. (…)
Οι παραστάσεις δεν είναι πολλές για αυτό σας προτείνω να τρέξετε να τους απολαύσετε να «τα σπάνε» στην παραγωγή αυτή που είναι αξιοζήλευτη!

ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗΣ για την ιστοσελίδα «Enikos.gr»,
στις 4 Ιανουαρίου 2017


Αχ, αυτός ο Ζαχαράτος, δεν άφησε κανέναν πολιτικό και καλλιτέχνη… Εγχώριο ή αλλοδαπό, χωρίς να τον σατιρίσει τόσο εύστοχα, που σε έκανε να γελάς αλλά και να προβληματίζεσαι για την «άτυχη» σημερινή πραγματικότητα που ζούμε σαν Έλληνες. (…) «Το μούτρο του είναι το θέατρο του…». Αυτό ακριβώς είναι ο Τάκης Ζαχαράτος, σαν τον στίχο του τραγουδιού του, που λέει στην Έναρξη της παράστασης.
(…) Και εκεί που λες δεν μπορεί να συμβαίνουν όλα αυτά, σαν «θεά» που κρυβόταν μέσα σε μαγικό κουτί, ξεπηδάει μια Μαρινέλλα που σε πάει σε νοσταλγικές εποχές, είτε τις έχεις ζήσει είτε τις βιώνεις τώρα, με την πραγματικά αψεγάδιαστη φωνή της. (…) Ναι, η Μαρινέλλα είναι και θεατρίνα, το διαπιστώσαμε, άλλωστε και στο παρελθόν. Αλλά έχει αυτό τον ιδιαίτερο κάθε φορά τρόπο, να ερμηνεύει ένα καινούργιο ρόλο και να εντυπωσιάζει. (…)
Σάτιρα, μίμηση και νοσταλγία πρωταγωνιστούν «Στον καθρέφτη του Παλλάς», μια παράσταση που έκανε εντυπωσιακή πρεμιέρα, Παραμονή Πρωτοχρονιάς, σε μια από τις ιστορικές αίθουσες της Αθήνας. (…)
Φυσικά δεν χρειάζεται να κάνω ιδιαίτερη μνεία στη σκηνοθεσία, αφού από την πρώτη στιγμή, αναπνέεις το άρωμα του Σταμάτη Φασουλή. Ναι, μόνο αυτός θα μπορούσε να δέσει τόσο «συναισθηματικά» το παρόν, το παρελθόν και το άπειρον… Ο κ. Φασουλής συνδέει τις εποχές, τους ρόλους και τα γεγονότα χωρίς να δημιουργεί σχισμές και χάσμα μεταξύ της συνεύρεσης του διαφορετικού. Στο ίδιο πνεύμα δούλεψαν όλοι οι συντελεστές της παράστασης. Τα σκηνικά είναι του Μανώλη Παντελιδάκη, και τα κουστούμια της Ντένη Βαχλιώτη. Οι χορογραφίες είναι του Δημήτρη Παπάζογλου. Και πώς να το κάνουμε, οι ενορχηστρώσεις του Γιάννη Χριστοδουλόπουλου ήταν ξεχωριστές. Δεν είναι ότι υπάρχει κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί, υπάρχει όμως η απόλυτη αρμονία και σταθερότητα στους πυλώνες της παράστασης. Ζωντανή η ορχήστρα και υπαρκτή στη σκηνή, και όχι χαμένη στην πλατεία

ΛΑΜΠΡΙΑΝΑ ΚΥΡΙΑΚΟΥ για την ιστοσελίδα «Avecnews.gr»,
στις 13 Ιανουαρίου 2017


Photo credit: Tassos Vrettos © November 28, 2016

Ξέρετε πολλές «ντίβες» που θα δέχονταν να βγουν στη σκηνή με μίμους τους που τις… καυτηριάζουν και να τους δίνουν χώρο να «τα σπάσουν», όπως κάνει η Μαρινέλλα με τον Τάκη Ζαχαράτο στο «Παλλάς»; Είχα πάρει πρόγευση από το «πάντρεμα» τους στη μουσική παράσταση «Στον καθρέφτη του Παλλάς», αλλά βλέποντας πρόσφατα την παράσταση τους, ειλικρινά της έβγαλα το καπέλο για τη γενναιοδωρία της και για το πόσο αληθινά ακομπλεξάριστη είναι!
Δεν θα σταθώ στη σπουδαία της φωνή, που δεν έχει «θαμπώσει» ή χάσει τη δύναμη της στο πέρασμα των τόσων χρόνων που είναι στην πρώτη γραμμή του τραγουδιού. Δεν θα σταθώ στη ζηλευτή ενέργεια της, καθώς ανεβοκατεβαίνει χορεύοντας - τραγουδώντας στη μεγάλη σκάλα του σκηνικού και στον τρόπο που σαρώνει τη σκηνή για περίπου τρεις ώρες. Δεν θα σταθώ στη μοναδική επαφή που έχει με το κοινό, το οποίο κρέμεται από τα χείλη της χρόνια τώρα.
Θα σταθώ στο πόσο «extra large» κίνηση έκανε «παντρεύοντας» τις δυνάμεις της με τον αξιοζήλευτο Τάκη Ζαχαράτο. Και κοινή έναρξη έκαναν -πρώτο «bonus» στον Τάκη- και το λαϊκό πρόγραμμα μοιράστηκε μαζί του -δεύτερο «bonus»- και κυρίως βγήκε στο πλάι του ενώ ήταν ντυμένος ως… άλλη Μαρινέλλα! Ίδια ντυμένοι και βαμμένοι, με ίδια μαλλιά ήταν όντως δύο Μαρινέλλες!
Άλλη στη θέση της δεν θα άντεχε να τη μιμηθεί επί σκηνής άλλος, αντιγράφοντας από την περίφημη κίνηση του χεριού που «χορεύει» μέχρι τα «τσαλίμια» της. Εκείνη, όμως, έκανε πίσω και τον έσπρωξε πιο μπροστά, κάνοντας το κοινό να κλαίει από τα γέλια. Αυτές είναι οι αληθινές «σταρ», για αυτό γράφω για «Ι.Ε.Κ Μαρινέλλα» στον τίτλο, όπου θα έπρεπε να διδάσκει η μεγάλη τραγουδίστρια τι σημαίνει μέτρο-σεμνότητα.
Άλλο ένα πράγμα που με «έκλεψε» ήταν το πόσο συγκινητική ήταν στην πρεμιέρα της παράστασης, την ώρα που αφιέρωνε από σκηνής στα παιδιά της και τα εγγόνια της, που ήταν στην πρώτη σειρά του «Παλλάς», το «Όλος ο κόσμος είσαι εσύ» με μάτια γεμάτα δάκρυα χαράς. Ήταν η «θεά» που έκλεινε το μάτι στα εγγονάκια της, με ύφος «Δείτε με τώρα και μετά θα σας μαγειρέψω και θα σας κάνω όμορφες αγκαλιές». Γιατί η Μαρινέλλα δεν είναι μόνο μια σπουδαία τραγουδίστρια. Είναι και ένας κανονικός άνθρωπος με μια ευτυχισμένη οικογένεια που «πλουτίζει» από αυτήν, όσο με τίποτε άλλο

ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗΣ για το ένθετο περιοδικό «Reallife»
της εφημερίδας «Realnews», στις 15 Ιανουαρίου 2017


Κατά γενική ομολογία, η Μαρινέλλα είναι πιο μεγάλη από τα τραγούδια της. Πιο μεγάλη, φυσικά, και από τις πίστες, τις γαρδένιες και τα πιάτα. Πιο μεγάλη και από το «Παλλάς». Ισοϋψής μόνο με το Μέγαρο Μουσικής και το Ηρώδειο. Διαπίστωση που αποτελεί κοινό τόπο όσων την έχουν ακούσει «live». Υπ' αυτήν την έννοια, θα ήταν απολύτως δικαιολογημένο να σνομπάρει κάθε συνεργασία, να απαιτήσει να εμφανιστεί μόνη της, δοθέντος ότι η δική της παρουσία «καταπίνει» τα πάντα…
Έτσι που σήμερα να μην μπορεί παρά να της αναγνωριστεί η γενναιοδωρία της να συνυπάρξει με ισότιμους όρους με τον μίμο της, να μοιραστεί την ίδια σκηνή ισόχρονα μ' εκείνον και να μην αισθανθεί προσβεβλημένη που συμπληρώνει μια παράσταση με επιθεωρησιακά νούμερα (τα οποία, εκ' των πραγμάτων, θα περιέχουν και βωμολοχίες). Υπ' αυτό το πρίσμα, ο πρωταγωνιστικός και ταυτόχρονα συμπληρωματικός ρόλος της στην παράσταση στον «Καθρέφτη του Παλλάς» αποκαλύπτει στο ευρύ κοινό ποια είναι στην ουσία της. (…)
Αναμφίβολα, η Μαρινέλλα είναι ένα τραγουδιστικό φαινόμενο. Αντί να παρακμάζει με τα χρόνια -όπως τα πάντα πάνω σ' αυτόν τον κόσμο… Ακμάζει! (…)
Δεν είναι, όμως, μόνο η άψογη -αντιστρόφως ανάλογη με τον χρόνο- τεχνική της που την καθιστά φαινόμενο. Αλλά το σύνολο της. Ό,τι στοιχειοθετεί την απόσταση από τον συνθέτη και τον στιχουργό ενός τραγουδιού μέχρι τον ακροατή. Με το μικρόφωνο και τα ώτα του τελευταίου, στο ενδιάμεσο. Σ' αυτήν την απόσταση, η Μαρινέλλα έχει το πανελλήνιο ρεκόρ. Σίγουρα και το παγκόσμιο, αν έτρεχε με συνομήλικες τραγουδίστριες - «σπρίντερ». Υπάρχει άλλη στον κόσμο, σ' αυτήν την ηλικία, να κόβει έτσι το νήμα; Λίγα μόλις δευτερόλεπτα αφότου ο αφέτης πατήσει τη σκανδάλη; (…)
Εξίσου σπουδαία στα χαρούμενα, όσο και στα λυπημένα τραγούδια. Μ' έκανε να καταλάβω γιατί ο Χατζηνάσιος, στη συνέντευξη του, μου την είχε παρομοιάσει με την Εντίθ Πιάφ. Την ίδια ακριβώς γυναίκα που σ' αυτό το άρθρο χαρακτηρίζω «Μάνα του Ελληνικού Τραγουδιού»…
Μια «Μάνα» που θα χορέψει και θα λικνιστεί σαν κόρη στα χαρούμενα. Ενίοτε -όπου ο ρυθμός του τραγουδιού το επιτρέπει- θα κινηθεί σαν ρομπότ. Σχηματίζοντας ορθές γωνίες στον αέρα, όπως γυρίζει απότομα το κεφάλι της δεξιά ή αριστερά. Αλλά και τα χέρια της, ξεκινώντας από τους ώμους. Μια χορογραφία από μόνη της


ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΟΝΤΕΑΣ για την ιστοσελίδα «Followme.gr»,
 στις 19 Ιανουαρίου 2017


Photo credit: Tassos Vrettos © November 28, 2016

Ήταν μια από τις πιο «ηχηρές» καλλιτεχνικές ειδήσεις της γιορτινής περιόδου: Η συνάντηση της κορυφαίας Κυρίας του Ελληνικού Τραγουδιού Μαρινέλλας με τον Τάκη Ζαχαράτο στο επιβλητικό «Παλλάς», στην καρδιά της Αθήνας. Όπως φάνηκε στη συνέχεια, η εντυπωσιακή αυτή παράσταση με τη σκηνοθετική σφραγίδα του Σταμάτη Φασουλή και τα κείμενα του Γιάννη Ξανθούλη δεν ήταν μονάχα το «top reveillon» των Αθηναίων. Κάθε βράδυ που παίζεται σημειώνεται το αδιαχώρητο και δεν υπάρχουν θέσεις ούτε για δείγμα!
Μιλάμε για μια πολυσυζητημένη υπερπαραγωγή με αισθητική «βαριετέ» και τίτλο «Στον καθρέφτη του Παλλάς». Προκαλεί γέλιο και συγκίνηση μαζί περιλαμβάνοντας σατιρικά κείμενα, τραγούδια, βιντεοπροβολές και μιμήσεις αλλά κυρίως ο κόσμος καθηλώνεται από την πραγματικά ανυπέρβλητη φωνή της Μαρινέλλας και την μοναδικότητα της καλλιτεχνικής στόφας του Ζαχαράτου…

ΑΝΤΥ ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΥ για την ιστοσελίδα «Thebest.gr»,
στις 20 Ιανουαρίου 2017


Βλέπω την Μαρινέλλα, να λικνίζεται, δίπλα στον Τάκη Ζαχαράτο με σφριγηλότητα και μπρίο νεαρής γυναίκας πάνω στην ολόφωτη σκηνή του «Παλλάς». Σκηνικό (Μανώλης Παντελιδάκης) και κοστούμια (Ντένη Βαχλιώτη) που σίγουρα δανείζονται κάτι από την ευφορία και την πληθωρικότητα του ελληνικού κινηματογράφου των '70s, μποά και στρας που εναλλάσσονται με «πολύτιμους» κεντημένους γιακάδες, μουσελίνες και μαύρα βελούδα, κι' όλα αυτά κόντρα με το λιτό ύφος του μπαλέτου που κρατάει το ίσο της παράστασης, τόσο με τις κοφτές του χορογραφίες όσο και με τα γεωμετρικά ασπρόμαυρα κοστούμια του. Σωστή η ισορροπία (σκέφτομαι). Καλή η νοσταλγία και οι αναφορές σε εποχές και μόδες, αλλά με μέτρο. Με κομψότητα. Αλλά τι λέω; Εδώ έχουμε τον «μετρ των μετρ» στο είδος (Σταμάτης Φασουλής), η χημεία του με την Μαρινέλλα είναι δεδομένη -το γνωρίζουμε από προηγούμενες συνεργασίες τους- ενώ το ζεύγος Ζαχαράτος / Μαρινέλλα δεν είναι η πρώτη φορά που συνυπάρχει πάνω στη σκηνή. Όμως, είναι η πρώτη φορά που ο Ζαχαράτος θα γίνει και… Μαρινέλλα.
(…) Πρώτη - πρώτη σκέψη για την Μαρινέλλα: Μα είναι δυνατόν όλο αυτό το μπρίο, η ζωτικότητα, η ένταση της φωνής να υπάρχει σ' έναν άνθρωπο της ηλικία της; Και που 'σαι ακόμα…
(…) Πρώτη φορά βλέπω Ζαχαράτο λάιβ και (δεν το κρύβω) μένω με το στόμα ανοιχτό. Το πολιτικό σκηνικό είναι στο προσκήνιο (αναμενόμενο), ενώ ατάκες, όπως εκείνη της ναζιάρας Ζωζώς (που πρώτα μας κάνει την αποκάλυψη ότι είναι συνομήλικη με την Ελλάδα) -«Έχουμε περάσει πολλά, Τρωικό πόλεμο, Πελοποννησιακό, Μητσοτάκη, την Στικούδη τραγουδίστρια, τον Χαϊκάλη υπουργό…»- αποτυπώνονται τσάτρα - πάτρα στο σημειωματάριο μου. Σχεδόν όλα, θέλω να τα σημειώσω, αλλά δεν προλαβαίνω. Το καλύτερο πάντως του Ζαχαράτου / Ζωζώς το υπογραμμίζω: «Πώς μου φάνηκε ο Τραμπ;» λέει εκείνη με αμερικανική προφορά. «Με τρελαίνει αυτή η καπετίνα, γιατί τυλίγεται σαν εσάρπα στο κεφάλι του και δεν ξέρεις αν το μέτωπο είναι σβέρκος ή ο σβέρκος μέτωπο…». Ζαχαράτος σε συνδυασμό με Γιάννη Ξανθούλη (κείμενα) είναι δίδυμο αχτύπητο, ακριβώς γιατί κείμενα και πρωταγωνιστής μοιάζουν ένα.
Κι' έπειτα έχουμε την «grand dame» Mαρινέλλα -κι' όλη της την ιστορία να μπλέκεται με τη δική μας, σ' ένα απίθανο παιχνίδι με το χρόνο: «Και τώρα της μεγάλης μας γιορτής / τα φώτα τα χρωματιστά τα σβήσαμε…». Όσο κι' αν μην άκουγες εσύ ο ίδιος Μαρινέλλα, το τραγούδι της είναι κομμάτι σου, εξώφυλλο από τα περιοδικά που 'χεις στοιβάξει στο υπόγειο, σκηνή από τα περασμένα. Το εκτιμάς τόσο αυτό, που αποκλείεται να την δεις με την δημοσιογραφική ψυχράδα που απαιτεί η στιγμή. Δεν θα είχε νόημα αυτό, δε θα ήταν και η αλήθεια… Η φωνή της, αν και όχι πλέον με τις λεπτές αποχρώσεις που θυμάσαι από τα τότε (ε, δεν θα ήταν και δυνατόν), διατηρεί την ένταση και το μπρίο της, ενώ όλη της παρουσία πάνω στη σκηνή, έχει το νεύρο και τη χαρά ζωής που είχε πάντα. Αν είναι να μεγαλώνει έτσι ο άνθρωπος, χαλάλι του όλα. (…)
Μελετημένα όλα, καλοφτιαγμένα και με ρυθμό που δε σου επιτρέπει να κοιτάξεις το ρολόι. Το ρολόι της ζωής σου μπορεί -αλλά αυτό είναι άλλο, είπαμε…
Σε παραστάσεις σαν κι' αυτή πας πάντα «φορτωμένος» κι' αυτό είναι ίσως και η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν συντελεστές και πρωταγωνιστές: Nα βγεις χαμογελώντας…

  «Είδα: Μαρινέλλα - Ζαχαράτο στον καθρέφτη του Παλλάς»
ΧΑΡΙΣ ΚΟΝΤΙΔΑ για την ιστοσελίδα «Tospirto.net»,
στις 23 Ιανουαρίου 2017


Photos by Tassos Vrettos and NDP Photo Agency © 2016

«Μαρινέλλα - Ζαχαράτος στον καθρέφτη του Παλλάς»
για δώδεκα επιπλέον παραστάσεις στο Θέατρο «Παλλάς»!

Ημερομηνίες παραστάσεων:
Πέμπτη 23/3/2017, 30/3/2017, 6/4/2017.
Παρασκευή 24/3/2017, 31/3/2017, 7/4/2017.
Σάββατο 25/3/2017, 1/4/2017, 8/4/2017.
Κυριακή 26/3/2017, 2/4/2017, 9/4/2017.

Ηλεκτρονική προπώληση: www.ticket365.gr.

Εκδήλωση στο «Facebook»:

Παραγωγή: «Αθηναϊκά Θέατρα Α.Ε».
Διεύθυνση μάρκετινγκ και επικοινωνίας: Ελίνα Λαζαρίδου.
Γραφείο Τύπου: Γλυκερία Παπαγεωργίου.
Σύμβουλοι επικοινωνίας: Όλγα Παυλάτου, Αντώνης Κοκολάκης.

Ακολουθήστε μας: 
· YOUTUBE 
 
Theatre reviews about the Grande Dame of the Greek Song Marinella and the talented showman with a thousand faces Takis Zacharatos for their brilliant and impressive musical spectacle at the Pallas Theatre in Athens, titled Marinella - Zacharatos ston kathrefti tou Pallas (Marinella - Zacharatos in the mirror of the Pallas)”, that ran from December 31, 2016, until January 29, 2017 for twenty completely sold-out performances!
 
An unexpected artistic coexistence attended by 32,000 spectators, which will extend its run at the Pallas Theatre with twelve additional performances from March 23 to April 9, 2017 (Palm Sunday), triumphantly winning the title of the first artistic and commercial theatrical success in Athens of 2017!

Director: Stamatis Fasoulis
Texts: Giannis Xanthoulis
Choreographer: Dimitris Papazoglou
Composer - Arranger: Giannis Christodoulopoulos.
Set designer: Manolis Pantelidakis
Costume desinger: Deny Vachlioti
Lighting designer: Eleftheria Deko
Satirical texts: Panos Exarchos
Photographer: Tassos Vrettos
Production: Athens Theatres S.A.

Participating alongside Marinella
and Takis Zacharatos (alphabetically):
Stratos Chadjidakis, Christina Ellinodeli,
Konstanstinos Frantzis, Grigoris Georgiou,
Giannis Giannatsis, Alexandros Philippopoulos,
Eva Stamati, Giorgos Tsourounakis,
Zoe Vatista, Nikos Ziaziaris

Musicians:
Spiros Karamitsos (drums), Giorgos Tsiropoulos (piano, saxophone), Dimitris Margiolas (bouzouki), Andriani Giakoumelou (keyboards), Charis Charalambous (bass), Eren Alioglou (percussion), Panagiotis Samaras (guitar).

New dates of performances:
Thursday 3/23/2017, 3/30/2017, 4/6/2017.
Friday 3/24/2017, 3/31/2017, 4/7/2017.
Saturday 3/25/2017, 4/1/2017, 4/8/2017.
Sunday 3/26/2017, 4/2/2017, 4/9/2017.

Tickets are available online at www.ticket365.gr.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου