22 Οκτωβρίου 2016

Τίποτα δεν γίνεται τυχαία


ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ & ΡΕΜΟΣ
Άλλοι θα στρογγυλοκάθονταν στη λαμπερή μαρκίζα, ποζάροντας αμέριμνοι στα φλας. Άλλοι. Δύο καλλιτέχνες που έφτασαν ψηλά με τραγούδια κι' όχι με λόγια, βλέπουν τη «συγκατοίκηση» τους σαν μια νέα δημιουργική πρόκληση. Η Ρέα Βιτάλη βρέθηκε στις σκληρές πρόβες διαπιστώνοντας ότι…
ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΥΧΑΙΑ

Marinella's rehearsals with Antonis Remos in the nightclub “Athens arena”, in 2006.
| Photo credit: Mersy Tzimopoulou © October 2006

Από την δημοσιογράφο Ρέα Βιτάλη
για το ένθετο περιοδικό «Εικόνες»
της εφημερίδας «Έθνος της Κυριακής»
Κυκλοφορία: Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2006, Ελλάδα

Φωτογραφίες: Μέρση Τζιμοπούλου ©


Δεκαετία '70. Αυτοκρατορία του κότσου, της «Mercedes», της αντιπαροχής, διαχωρισμοί των τάξεων και ο μέγας γλεντζές Γιώργος Χαραλαμπόπουλος να μοιράζει πέρλες στις τραγουδίστριες της πίστας. Οι τραγουδιστές «είδωλα», οι αποστάσεις με το κοινό υγιείς… Τόσο όσο για να κλαις, να ερωτεύεσαι με τα τραγούδια τους, αλλά να μην τους χτυπάς στην πλάτη. Να μαζεύεις μήνες τα λεφτά, τσαλακωμένα μασούρια να ξεδιπλώνεις στο γκαρσόνι… Φωνές μαγικές, τεράστιες, απολύτως χαρακτηριστικές, έμφαση στον στίχο ανάμεσα σ' αυτά τα ολίγον από σαχλίτσα. Τόσο όσο για να 'ναι το «φαΐ» της σκηνής νόστιμο… Αραιά και πού έσκαγε και κανένα βεγγαλικό σαχλαμάρας. Δεν βαριέσαι. Κάθε εποχή έχει και τα «ψώνια» της. Αλλά δεν ήταν αναιδή εκείνα τα «ψώνια». Ίσως γιατί ήταν σκέτα ψώνια. Αργότερα τα μεταμόρφωσαν σε ψώνια με άποψη και μας πήραν όλους στο λαιμό τους!


Marinella's rehearsals with Antonis Remos in the nightclub “Athens arena”, in 2006.
| Photo credit: Mersy Tzimopoulou © October 2006

2006. Οι κοιλιακοί ανέβηκαν στις πίστες. Λεύκανση δοντιών, προσθετική στήθους, «Τραγουδάτε;», «Για να σας ζυγίσω πρώτα να δούμε!», οι τραγουδιστές φιλαράκια… Και να κλάψεις στην αγκαλιά τους και να τραγουδήσεις παρέα γραπώνοντας τους το μικρόφωνο, το χτύπημα στην πλάτη πάει σύννεφο, «Πες τα ρε φιλάρα», εργοστάσιο παραγωγής θεών! Τόσες θεές ούτε οι αρχαίοι ημών. Φωνές πανομοιότυπες. Όσο για τα βεγγαλικά… Επίθεση κανονική. Ζούμε την εκδίκηση των τζούφιων βεγγαλικών. Πόσο πάει το μαλλί στους ναούς της διασκέδασης; Δεν είναι πρόβλημα. Πληρώνει και με πιστωτική κάρτα. Πιάσε δέκα πανεράκια γαρίφαλα και βάλ' τα σε δέκα δόσεις. Να 'χω να θυμάμαι!


Marinella's rehearsals with Antonis Remos in the nightclub “Athens arena”, in 2006.
| Photo credit: Mersy Tzimopoulou © October 2006

Antonis Remos with musicians in the nightclub “Athens arena”, in 2006.
| Photo credit: Mersy Tzimopoulou © October 2006

Η Μαρινέλλα μαζί με τον Ρέμο φέτος στο «Αθηνών αρένα». Σοφές σημειολογίες. Κάποτε τα κέντρα ονομάζονταν «Νεράιδα», «Φαντασία»… Υπήρχε φαίνεται ακόμα χώρος για όνειρα. Τώρα «Αθηνών αρένα»! Ξεκάθαρα πράγματα, τα λιοντάρια ήδη ακούγονται. Μαρινέλλα, Ρέμος. Δύο άνθρωποι, δύο γενιές, δύο αντίθετες ιστορίες. Και 'μένα μου δίνεται η ευκαρία να παρακολουθήσω μία από τις πρόβες τους. Τρεις η ώρα λοιπόν με τη Μέρση τη φωτογράφο φτάνουμε στον «ναό». Μας υποδέχονται η πολλά χρόνια φίλη της Μαρινέλλας, Κατερίνα Παπαδοπούλου, και οι φύλακες - άγγελοι των δύο τραγουδιστών, η Όλγα Κολοκοντέ και η Κατερίνα Σιδερίδου. Επικίνδυνο το πόστο τους… Καμιά φορά αυτές οι θέσεις δημιουργούν βασιλικότερους τους βασιλέως. Κι' αν έχουν δει τα μάτια μου! Μα τούτες οι κυρίες αντιμετωπίζουν άξια τους τραγουδιστές. Τιμούν απόλυτα τη θέση τους. «Η κυρία Μαρινέλλα θα έρθει στις τέσσερις», με ενημερώνουν. Τέσσερις η ώρα ακριβώς εμφανίζεται η Μαρινέλλα. Ούτε γιαπωνέζικο τρένο. Ο απόλυτος επαγγελματισμός. Τίποτα δεν είναι τυχαίο! Εφηβικό σώμα, εφηβική κίνηση, απολύτως άβαφη. Πώς είναι η Μαρινέλλα άβαφη; Να μη σας νοιάζει! Κανένα παιδί δεν νοιάζεται πώς είναι ο Άη - Βασίλης χωρίς τη στολή. Η Μαρινέλλα είναι σταρ! Τι σημαίνει αυτό; Να παίζεις στα δάχτυλα τις αποστάσεις! Να φέρνεις τον άλλον κοντά και μακριά συγχρόνως. Να συστήνεσαι με το μικρό σου όνομα και ο άλλος να βάζει ένα «κυρία» μπροστά από μόνος του. Να νομίζει το κοινό ότι γνωρίζει τα πάντα για 'σένα και να μην ξέρει την τύφλα του! Αυτό θα πει σταρ! Ντίβα! Η Μαρινέλλα είναι η τελευταία ντίβα. Ωστόσο, ένα αεροπορικό ταξίδι στη Ρόδο και η δύναμη του αιρκοντίσιον της έχουν δημιουργήσει πρόβλημα στον λαιμό. Για λίγες ημέρες ο γιατρός έχει συστήσει αφωνία. Θα μπορούσε να μην έρθει στις πρόβες, αλλά… «Τίποτα δεν είναι τυχαίο» σκέφτομαι ενώ αποσύρεται για να μακιγιαριστεί. Στις 16:30 καταφθάνει ο Αντώνης Ρέμος. Ο Ρέμος είναι το παιδί της γειτονιάς. Καθαρό πρόσωπο, κεφάτο παλικάρι. Γίνεται αγαπητός με το «Χαίρω πολύ»! Παίζει με τους μουσικούς, πειράζει τον μαέστρο Γιώργο Νιάρχο, αστειεύεται με τον χορογράφο Δημήτρη Παπάζογλου, ξεπετάει και ένα ανέκδοτο. Όταν ανεβαίνει στην πίστα το καταδιασκεδάζει! Στο κάτω - κάτω ήταν πραγματικά τυχερός. Ήταν αυτός που άκουσε το «Ο τελευταίος να κλείσει την πόρτα» και τρύπωσε στην παρέα των μεγάλων ερμηνευτών. Πριν ξεκινήσει να παράγει η μηχανή τραγουδιστές «θεούς» αβέρτα. Και τον ενθουσιασμό του τον εκτίμησαν πολλοί μεγάλοι.


Photos credit: Mersy Tzimopoulou © October 2006

Marinella's rehearsals
with Antonis Remos and
Giorgos Theofanous in 2006.
| Photo credit: Mersy Tzimopoulou ©
ΞΕΚΙΝΑΜΕ
Η πρόβα αρχίζει. Ο μαέστρος, οι μουσικοί στις θέσεις τους. Ο Γιώργος Θεοφάνους παρακολουθεί τα πάντα, ενώ συγχρόνως γράφει στο κομπιούτερ του. Ο Ρέμος στα καλύτερα του. «Έτσι ξαφνικά». «Έλα να με τελειώσεις». Και μετά ο χρόνος γυρίζει πίσω. Τραγούδια ταξιδιάρικα. Όλα ένα «θυμάσαι» να τα συνοδεύουν«Να παίζει το τρανζίστορ τ' αμερικάνικα». Θυμάμαι φορούσα ένα φόρεμα με σφηκοφωλιά, λέει η Μέρση. Τα θυμάσαι τα φορέματα με σφηκοφωλιά; «Πάρ' το φεγγάρι και κάν' το βέρα μου». Θυμάμαι ένα αγόρι με μπλε αμπέχονο από το Μοναστηράκι να μου χαρίζει τον δίσκο. «Σύνορα η αγάπη δεν γνωρίζει». Όποτε ακούω αυτό το τραγούδι θυμάμαι τον πατέρα μου σε μια μπορντό μπερζέρα να με περιμένει στο σκοτάδι, λέει η Κατερίνα. Δεν ξεπέρασα ποτέ τον θάνατο του. Αυτό το τραγούδι και την «Paco Rabane» κολόνια… Πόσα χρόνια τα τραγούδια της Μαρινέλλας γράφουν υπότιτλους στις στιγμές μας; Λένε ότι ήταν η πρώτη που σηκώθηκε από την καρέκλα των μπουζουκιών. Ποια καρέκλα να την κρατήσει καθιστή τη Μαρινέλλα; Τη χαζεύω να λικνίζεται, ο Ρέμος την πειράζει, εκείνη προσπαθεί να τραγουδήσει, ο Ρέμος τη συνετίζει, «Ο γιατρός σ' το απαγόρευσε» της υπενθυμίζει. Και τότε «Να 'χεις χάρη ρε μπαγάσα που δεν μπορώ!» του λέει και μετά τι σκαρφίζεται; Λέει ένα ολόκληρο τραγούδι με παντομίμα! «Θεέ μου, τη δεύτερη φορά που θα 'ρθω για να ζήσω, όσο η καρδιά κι' αν λαχταρά δεν θα ξαν' αγαπήσω». Όλο το εκτελεί με παντομίμα, φτερά τα χέρια τηςΒρήκε τον τρόπο να εκφραστεί… Όταν η τέχνη βγαίνει σαν ιδρώτας από τους πόρους του κορμιού σου πάντα βρίσκεις τον τρόπο… Τίποτα δεν είναι τυχαίο!



Photos credit: Mersy Tzimopoulou © October 2006

ΕΠΤΑ Η ΩΡΑ
Η πρόβα συνεχίζεται. Ο Αντώνης μέσα στην τρελή χαρά ακόμα. Αστείρευτος! Στις τηλεοράσεις ήδη έχουν πιάσει στασίδι οι σχολιαστές των δημοτικών εκλογών. Ανάμεσα τους και ο Σταμάτης Φασουλής που σκηνοθετεί την παράσταση στο «Αθηνών αρένα» κι' έτσι δεν θα έχω την ευκαιρία να τον γνωρίσω. Ετοιμάζομαι να φύγω. Η Μαρινέλλα με αποχαιρετά ενώ μου ζητάει συγγνώμη για το αιφνίδιο πρόβλημα της αφωνίας της. Ο Αντώνης Ρέμος κουνάει το χέρι από μακριά με θέρμη. Στο βάθος μια σειρά λαμπερών, νεανικών ματιών παρακολουθούν τα πάντα. Έντεκα νέα παιδιά, έντεκα ταλέντα που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Δίπλα σε Μαρινέλλα, Ρέμο. Τι τους έταξε η μοίρα! Τόσο όμορφα που λάμπουν τα μάτια των ανθρώπων όταν ονειρεύονται. Όταν σκηνοθετούν τα όνειρα τους… Όταν προσθέτουν ένα «λέει» παιδιάστικο. Να 'μουν -λέει- πρώτο αστέρι, όπως η Μαρινέλλα και ο ΡέμοςΚαι να 'χα -λέει- μια σειρά ματιών απέναντι μου να με κοιτούν με θαυμασμό. Λέτε να υπάρχει ελπίς;


«Τα λόγια είναι περιττά»
ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ και ΑΝΤΩΝΗΣ ΡΕΜΟΣ
στο «Αθηνών ΑΡΕΝΑ» (Πειραιώς 166, Γκάζι).
Συμμετέχει ο Γιώργος Θεοφάνους.

Πρεμιέρα: Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2006
(αντί της Πέμπτης 26/10/2006).

Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής.
Χορογραφίες: Δημήτρης Παπάζογλου.
Σκηνογραφία: Γιώργος Γαβαλάς, Γιάννης Μουρίκης.
Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Νιάρχος.
Μουσική επιμέλεια: Αντώνης Σκόκος.

Μαζί τους (αλφαβητικά), οι Ζίνα Αρβανιτίδη, Όλγα Βενετσιάνου, Κώστας Δόξας,
Λίνα Εξάρχου, Κωνσταντίνος Κικίνας, Δημήτρης Λιόλιος, Σαββερία Μαργιολά,
Κρυσταλλία Ρίγα, Ελισάβετ Σπανού, Νάνσυ Στεργιοπούλου, Χρήστος Χατζηνάσιος.


Nothing happens by chance”; An article by Rea Vitali for the magazine insert Eikones (Pictures) of the Greek newspaper To Ethnos tis Kyriakis (The Nation of Sunday) about Marinella's rehearsals with Antonis Remos and Cypriot composer Giorgos Theofanous, on the occasion of their musical appearances in the nightclub Athens arena from November 2, 2006. | Photographer: Mersy Tzimopoulou © | Release date: October 22, 2006 | Source: ETHNOS TIS KYRIAKIS Newspaper

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου